Insan-Insan Istimewa

Sunday, December 20, 2009

The Happiness :-) ..... & The Sadness :-( ......

Salams...


N3 ni nak story bout something yg mengembirakan n bout yg menyedihkan .. Alkisahnyer pada 12.12.09 until 16.12.09 my hubby gie outstation kat Cameron Highlands, Pahang, lama gak la n of coz aku terasa sangat ketiadaannya coz dah lama my hubby x outstation jauh2 semenjak kami ada Adam disisi. So aku ajak my sis 4 accompany Adam n I at my house. Sib my sis ngah semester break so ada gak orang yg leh jd teman kat uma.. Setiap ari aku dok menghitung ari sampai la ke tarikh yang ditunggu tu... My hubby sampai uma around 7.45 pm on that date, hah ni cite yg hepi tu : my hubby beli some souvenir 4 both of us.. aku dah snap souvenir tu kat bawah nie :


T-shirt 4 both of us...

Close-up my t-shirt... romantik x??? wakakaka..

Ada jem n jus strawberry, jem roselle, dried strawberry, dried prune, dried pineapple, cameron tea tarik n cameron tea leaf.

Hah yang ni memang wajib ada.. at 1st my hubby gtau xdpat wak lek coz strawberry cepat busuk but ngan beberapa usaha dapat gak strawberry nie sampai JB.

Buah-buahan segar dari ladang....


Last but not least.... my fav. collection...


Bab ni aku sedih sgt2 nak cite... dalam dok tunggu my hubby lek suddenly Adam got problem with her mouth.. sib my sis ada My hubby lak OTW going back from Pahang n lom msk JB g time tu.. So aku decide tok wak adam g klinik yg slalu aku refer when Adam ada problem.. ( Klinik Pakar Kanak-Kanak Pelangi ). When arrive at the Clinic nobody there so dapat trus jumpa Dr. Lepas abis wat check-up kat Adam, Dr gtau Adam kene Foot, Hand n Mouth Diseases. OMG..beristigfar aku when hearing that... Dr gtau in 5 days lau Adam xsembuh datang lek jumpa dia.. Lek klinik aku bagi Adam makan ubat yg Dr bekalkan tadi. At 1st Adam ok jek but bila tengah malam Adam mula meragam.. Asyik meregek2 n mintak susu bila aku wat dia menangis coz xdpt nak minum.. Aku risau sangat sampaikan aku pun ikut menangis gak time tu.. sampaila jam menunjukkan pukul 4.30 pagi my hubby n I decide wak Adam trus g GH coz takut paper jadi kat Adam. Dari Uma aku ke GH around 15 minute.. Register n bout 30 minute sampai giliran then dok berdiscuss ngan Doktor, Dr pun gtau Adam kene admit to ward coz dia refuse to eat n drink.. so bermula lah episod aku kat dalam wad plak.. kat wad kerisauan aku dah berkurangan coz ada orang yang monitor kesihatan Adam. Walaupun Adam xmakan n minum dia still aktif cuma dia kurang bercakap maybe coz of her mouth diseases, lam mulut Adam penuh ngan ulser but kat tangan n kaki kurang tu yang Adam xleh nak makan n minum, kesian aku tengok. aku berdoa kalaulah boleh sakit Adam tu pindah kat aku, aku terima asalkan Adam sihat. Berat badan Adam pun dah susut... Adam admit 2 malam fr 17 until 19.12.09. Tahun Baru aku sambut kat spital... Actually time doktor gtau Adam dah leh discharge aku cam xcaya coz Adam still xdpt makan g juz leh minum ckit2 but mengikut xplaination by that doc. Adam aktif so xperlu dok wad but lau Adam lemah bwk Adam g hospital semula.. Alhamdullilah sekarang pun (masa n3 ni ditulis) Adam still okey.. Kengkawan doakan kesihatan Adam ye...

Muka sedih Adam. Ala cian anak Bonda... sakit mulut ye... bengkak mulut Adam kan.. air liur xhenti2 kuar. Around 2 hr kene tukar towel baru..

Adam isi keboringannyer main glass n spoon.. suh minum xnak dpat main pun dah kira kenyang kan Adam...

Kusyuk Adam sampaikan nak terkeluar air liur tu pun xperasan..


Pas doktor gtau Adam leh discharge, aku pun packing barang2 then suddenly bunyi loceng ( loceng aiskrim tu ) nak tau saper yang datang... Hohoho,,, Merry Christmas... uncle Santa Claus yang datang la... semua bebudak lam wad tu tercenggang tengok uncle santa, ada yang nangis coz takut tengok uncle janggut putih beso plak tu... Uncle santa bagi Adam hamper kecik sory xsempat nak snap pict hamper tu coz Adam dah xsabo suh buka hamper tu even dia xdapat makan pun so dapat snap greeting card jek...


Tengok Adam xkelip mata tengok uncle santa... hehehe.. Adam xnangis pun kan... Adam so brave...

Greeting Card fr Kiwanis Johor Bahru... Kiwanis stand 4 what ??? erm I dunno sori xsempat tanya dah....



My magnetic freezer collection.. dah penuh kat ats pas ni nak letak kat bwh lak p prob nyer my beloved son akan capai... hehehe...nak tunjuk gak ke????

Psst : Picture Adam pakai tudung tu di ambil b4 Adam sakit teruk n b4 g klinik ptg tu.. Cute x????

2 comments:

Unknown said...

pity adam.. i x leh tol tgk baby kena warded.. kesian kan.. hfmd ni bahaya gak n luckily adam cepat sembuh..

akiratoriza said...

Thanks... kerisauan memang memuncak time Adam sakit... Alhamdulillah Adam dah sembuh n aktif yang teraktif sgtnyer...