Insan-Insan Istimewa

Saturday, January 16, 2010

1st N3 4 2010

As Salam...


Erm 2010 lama dh menjelma tp aku baru nak hapdet blog nie.... tetiba aku jd laaazzzzyyy yg amat!!! ntah xtau nape leh jadi cenggini... hehehe.. tentu kengkawan dah kurang selera nak jenguk blog aku ni since aku dah lama xhapdet kan...( eleh cam ader member lak plak ).. 


N3 ni aku nak citer bout petang tadi my hubby, Adam n I g jengjalan p xjauh mana pun.. juz g bawak Adam mandi kt swimming pool di Kelab Sukan Mahsuri area Bandar Dato' Onn ( If i'm not mistaken the name la.. ). Adam hepi giler bermandi-manda siap dapat member lagi. Mula2 tu Adam juz duduk kat atas tangga dalam pool tu jek n pas half n hour dah jalan2 sampai ke tengah pool tu pun dia berani. Aku ler jadi bodyguard Adam kat dalam pool 2.. Dah la pool 2 only 4 children but  ada lak mak orang dok ke hulu hilir lam pool, sib bek budak2 yang mandi x ramai.. Dalam dok layan Adam mandi, sorang budak umur lam 10 tahun pegang adik dia around 10 month n around 1yr old. Aku risau menengoknyer then aku tanya "mak mana?" n tau x budak tu jawap per :"mak mandi kat sana" ( kat pool tok orang dewasa ). Dalam hati aku berdetik "mak mcm ni pun ader ker dalam dunia ni, dia dok seronok mandi then anak terbiar..agaknyer lau anak dia mati lemas baru nak sedar kot.." Aku jadi kesian kat baby boy tu ( naluri keibuan kan ), aku tengok2 kan jugak baby tu while abangnyer nga syok mandi  n Adam pun lagak cam orang dah beso, dia pun sibuk2 dok cakap ngan baby tu ( Dalam dialek yang hanya mereka yg paham ). Aku pun tersenyum... Anyway enjoy some photo kat bawah ni...



Hai Adam tengok per 2?



Ooo Adam ngah pikir nape air mesti jernih? lau cam warna susu mesti sedap trus leh diminum.. xperlu Bonda nak g goncang botol wat susu.. hehehe...



Tahap keberanian Adam dah bermula... 



Adam ajak ayah mandi p ayah malu nak 2run padang.. erm tu yg bonda jd bodyguard p bodyguard xnak enterframe..



ni la baby 10 months old yang aku story td.. Adam sedang memulakan sesi beramah mesra..



Yang ni plak abang baby tu umur around 1 yrs old.. 



Muka Adam yg keletihan selepas almost 1 hour bermandi manda.. Dalam fikiran Adam "erm sedihnyer nak tinggalkan pool ni...isk..isk...". Xper Adam nanti when ayah n bonda ada masa free, kita datang lagi ye.. oooppss lau my hubby tau ni mati aku... hehehe.. sowy ye abang sayang!!!



Adam isi minyak 


Isi minyak sambil menyemat... tetiba lak Adam nak dok belakang sorang2 p sekejap jek pas abis isi minyak trus g depan dok ngan bonda.


Keluar dari kelab tu trus d Smart Pandan lak.. g beli lauk pauk : ikan, ayam, daging n sayur2an... Sambil tunggu my hubby bayar all the thing, aku lak dok berjogging mengejar Adam yang xdok diam.. erm nak wat camner kan lau dapat anak xaktif risau n dapat yang terhyper cam gini aku gak yg penat...nasib badan!!! Selain beli lauk pauk my hubby sempat capai something yg menjadi kegilaan aku sepanjang hidup...



Taaaaddddaaa.... raja segala buah... dis is my favourite fruit.. bagi la banyak mana sure aku leh abis kan... tengok la photo tu tinggal kulit n biji jek p lau kulit n biji tu leh makan agaknyer aku bedal gak.. Xctually saje jek mek gambar pas makan kesemuanyer nak bagi korang terliur, sure pas nampak durian ni trus g cari...so lau nak beli g Smart Pandan xpun kat Pasar Borong Pandan...

No comments: