Insan-Insan Istimewa

Wednesday, June 29, 2011

Mandi-manda Tanjung Leman ~25.06.2011~

Salam
N3 ini merupakan n3 bergambar bukan seperti biasa kerana mempunyai terlalu banyak gambar. Aku telah menjadi malas untuk memilih gambar yang perlu dipublish ketika ini, dengan itu aku telah membuat keputusan untuk publish semua gambar..... giler kan????? kehkehkekeh... dengan harapan korang tak muntah apabila menengok gambo kat bawah ni.... 

Weekend lepas balik kampung... semua adik-badik balik berkumpul sebab dah lama tak kumpul reramai... memang seronok bila dapat berjumpa, borak memang tak hingat... so pagi sabtu plan g Tanjung Leman bawak anak2 mandi-manda sambil berbbq... Atas tu nak tunjuk view Tanjung Leman yang memang cantik..

Menu pertama yang dibaham setelah selamat sampai di Tanjung Leman pada pukul 12 tengahari... Rojak petis yang memang meletup... lama dah tak dapat makan, so balik kampung wat request kat Mak suh buat.. yang ni tinggal saki baki setelah sesi 'memancing' dijalankan, memang tinggal timun yang banyak jelah...

Mak yang sedang kusyuk makan rojak... 

Aku yang terlebih kusyuk sampai terherot muka mengunyah.... siot la adik aku ni, saje nak kenekan aku la 2.. kehkehkeh...

budak2 lepas mandi naik atas kejap untuk mentedarah rojak jugak... Ucu Ameer, Adam, Haris dan Wani.. Si Adam bila dah berjumpa dgn Ameer asyik berkepit jelah. Senang bonda kalau gitu selalu kan.. tgk jelah makan pun nak Ucu Ameer yang suapkan. 

orang suh pose tgk kat kamera tapi memasing wat dunno jek...

pakar dalam api sedang cuba untuk menghidupkan. Angin kuat pulak time tu memang susah jugak la nak bagi api menyala. yang sorang lagi jadi mandor... kehkehkeh.. (masak aku kalau BIL aku baca belog aku ni)

wajah kesayangan kami... Luv u, Mum so much!!

my sister sedang pregnant anak yang ke-3 bulan 12 ni deliver, InsyaAllah.. sedang menjamu makanan menu yang kedua iaitu Nasi Lemak.

bila api dah menyala maka ayam pun berada ditempatnya... kali ni mak n kakak aku pulak jadi mandor, memasing tak sabar nak makan ayam bbq... 

ayam 1st round... aku yang perap ayam ni tau pakai hampir 10 jenis rempah ratus.. kalau bab nak wat bbq ni memang aku yang akan turun padang utk perap.. Ayam diperap selama 1 malam.

now sesi bebudak bermandi-manda, mak2 budak jadi pemerhati jek.. kat uma hajat dihati memang nak mandi tapi bila dah sampai tgk cuaca yang panas tak jadi aku nak mandi. kang hitam legam lak muka aku ni dah la muka bintik2 bekas c.pox tambah dgn itam mandi laut, dah jadi per dah kang...

seronok tgk bebudak ni mandi tapi risau pun ada jugak sebab ombak agak kuat time tu. angin pun kuat sebab macam nak ujan tapi Alhamdulillah tak jadi ujan.. 

ala gelap la gambar ni. aku tak pandai la nak adjust kamera bila time panas terik.. 

dorang dah malas nak tunggu aku, memasing nak lari.

Finally dapat jugak gambar yang lawa tapinya Wani tetap taknak bagi kerjasama. Alahai Ucu Ameer halus betul.. kalau ikut umur Ameer 11 tahun, Haris 8 tahun, Wani 4 tahun dan Adam 3 tahun tapi bila tgk cenggini dah mcm dekat2 jek umur dorang..











sesi mentedarah ayam bbq pulak... erm nasi lemak siap dgn periuk lagik... kehkehkeh..


sukeeee gambar ni....

keding memang keding tapi makan boleh tahan banyak.. dari kecik sampai sekarang tetap cenggitu jek, entah bila nak besar ntah..

sukeee yang ni jugak... Cantik kan...

peace sambil jeling kat Ucu Ameer la tu...

peace dari Wani pulak..

peace jelir lidah pulak..

Adam makan dgn Ucu Ameer lagik..

BIL aku tgh tunggu ayam utk stok yang terakhir... korang tgk alat yg jadi penghadang angin tu, fyi, tu cover kete adik aku. sanggup di kasi tanggal bnd tu utk dijadikan penghadang angin. kehkehkeh...











anak2 pompuan mak cuma adik aku sorang lagi tak dapat nak join sebab ada aktiviti kat sekolah ari sabtu tu.

ayam bbq yang terakhir.. tak cukup pulak ayam yang dijadikan bbq ni so next time kene tambah lagi.

last sekali utk N3 ini... dia tukang amik gambar dan asyik bising muka dia takde dlm gambar so kasi la dia sekeping nih..

No comments: