Insan-Insan Istimewa

Tuesday, October 18, 2011

Aiskrim Milo feberet saya...

AsSalam korang-korang... 
n3 ni sebenarnya nak publish semalam tau tapinya tak tau naper alahai susah betul nak upload gambar, sudahnya aku tutup jek terus blog.. malas dah nak tunggu dari pagi sampai ke petang tak buleh-buleh... isk sentap mak!!

aku nak citer pasal feberet anak kesayangan hamba tu, alahai kemain suka dengan aiskrim milo mcam kat gambar bawah nih....

serius jek muka nak tunjuk aiskrim dia... tiap hari lepas aku amik Adam kat nurseri mesti kene singgah petrol station.. asal nek kete jek mulut terus jek cakap cenggini 'bonda nak aiskrim milo, beli kat pam minyak'.. kalau aku tak singgah alamatnya drama airmata sampai lah kat uma tak benti-benti... kehkehkeh... erm layankan jelah lagipun satu hari bonda tinggalkan Adam kt nurseri kan so dapat ckit reward beli bnde yang Adam nak..

posing tersengih-sengih... cumel jek kan... selain aiskrim milo nih, Adam suka beli vitagen kaler purple takpun ribena yang dh ada straw kat dlm dia tu.. hari-hari mesti nak beli mana-mana satu bnd2 tu.. nasib baik Adam tak bape minat nak makan jajan-jajan yang ada jual, takde lah aku risau sgt kan...

konon-konon tido lah tu... makin besar makin pandai berposing, xpayah suh nak wat aper memang Adam pandai wat aksi sendiri tapi aksi-aksi pun mcam tu jugak lah.. asyik bende yang sama jek... kehkehkeh...

aksi tunjuk serombong kapal selam memang sokmo ada... aiskrim abis dah dibaham, bonda mintak ckit pun xbagi...

kekadang tu bila time Adam selsema, aku bagitau kat dia tak boleh makan aiskrim sebab Adam selsema n Alhamdulillah Adam paham, so dari aiskrim akan bertukar ke vitagen takpun ribena... tapi malam tadi tetiba Adam nak beli aiskrim Magnum yang sedang hot dipasaran tu, bukan nak beli 1 tapi nak beli 3 untuk Adam, Ayah n Bonda.. masak aku kalau balik nanti kang Adam ingat nak beli aiskrim tu dah lah 1 RM 3.90 lau beli 3 tak ker dah RM12... pening pale mak!!!!

sedap hingga menjilat kayu.... kihkihkih... 

gambar ni aku paling suka.. makan aiskrim sambil silang kaki, wah anak banyak senang ooooo.... kecik-kecik tara payah pusing itu kpla pikir-pikir itu masalah wooo...
~tata~

8 comments:

Golden Rose said...

cute je tgk budak2 makan aiskrim...mcm2 gaya

Mamamya said...

sedapny aiskrim..anak2 akak da lama kene kuarantin makan eskrim sbb afiqah ada asthma...dgn mama dia sekali x dpt nk makan...haduii lah...

Sidratul Muntaha said...

smam geng dgn setot..
suke gila ice cream milo nih..

aanie said...

pandai adam nak beli 3...dia x lupa ayah n bonda gak tu...hehe..

akiratoriza said...

Golden Rose;
sedap sgt aiskrim tu gamaknya... hihihii

akiratoriza said...

Mamamya;
sabar jelah kak demi anak-anak kan mama mmg sanggup wat paper pun...

akiratoriza said...

Sidratul Muntaha;
bebudak lau dh suka kat 1 bnd tu susah nak dilarang kan...

akiratoriza said...

aanie;
Adam mmg selalu igt kat ayah n bonda lau nak bl something tp bl dh smpi uma semua dibaham jek.. hihihiii