Insan-Insan Istimewa

Monday, November 14, 2011

Sri Kamariah Graduation & Concert Day 2011

 Assalam...
semalam Adam ada konsert kat M-Suites Hotel... sebagai mak aku memang teruja melampau nak tunggu tarikh semalam beb! memula pagi Sabtu tu Adam demam aku bagi ubat demam then ok tp bila dah dekat 6 jam demam datang balik.. asyik on-off jek.. dalam hati dah tergerak 'erm nampak gaya terpaksa cancel utk g konsert esok nih'... hati sudah gundah gelana... huhuhuuuuu... malam sabtu sebelum tido aku bagi Adam minum ubat demam lagi, tengah malam aku bangun tgk suhu badan Adam dah ok... lega rasa hati nih.. bangun pagi esoknyer memang demam dah kebah, Alhamdulillah!!! so jom kite g konsert...

pepagi kol 8.30 pagi dah kene ada kat M-Suites sebab nak register n Adam nak kene di make-up oleh teacher dia.. yang leceh bila kat hotel ni parking terhad so main selet-selet jelah janji kete tak tutup jalan orang lain.. pagi tu aku g dengan Adam jek dulu sbb Hubby abis keje kol 8 pagi tu gak.. bila dah anta Adam kat teacher dia, aku masuk hall tpt konsert tu ingatkan belum penuh rupa-rupanya dah penuh, kerusi yang aku dapat memang belakang sangat so gambar pun tak bape meriah.. yelah orang lain seme pakai dslr lah, i-phone lah, SG Tabs lah, aku plak gn kamera kompak jek... agak malu disitu... :(



majlis start kol 9.30 pagi dgn bacaa doa oleh bebudak umur 6 tahun.. rasa respect kat dorang sebab umur 6 tahun dah boleh baca doa dalam jawi dan dalam bm.. ada citer klakar time ni kengkawan seme dok baca doa tetiba ada sorang dari yang dok atas nih dok jerit-jerit kat Ayah dia bagitau dia nak kencing dan dengan selamba turun stage g kat ayah dia... seme orang gelak... lepas dorang abis baca doa aku pun blah g amik Hubby.. otw tu rasa nak cepat jek patah balik takut terlepas time Adam wat show... erm memang masin mulut aku, time aku sampai nak masuk dalam hall tu semula dah dgr orang gelak-gelak dari luar dan muzik pun dah bertukar rentak.. laju-laju jalan then masuk jek mmg Adam pun turn dengan kengkawan sebaya dia.. seme umur 3 tahun... aku tak tunggu lama terus g paling depan kuarkan kamera aku then panggil Adam suh tgk kamera... ilang dah rasa malu n segan seme orang aku wat tak peduli janji aku dapat snap gambar Adam.. aku ada record ckit show Adam tapi lau nak upload dalam belog nih makan masa lah...



Adam n the geng wat show menari dengan background muzik binatang... comel jek tgk seme sebab comel loteh kan... 
memula kat uma taknak pakai t-shirt yang teacher dah bagi, aku dah pakaikan tapi bila aku dah siap then tgk balik kat dia, Adam boleh plak bukak t-shirt tu dia cakap panas.. sudahnya takut lambat aku bagi jek Adam nak pakai t-shirt aper then time bagi kat teacher aku tukarkan semula t-shirt dia... Adam taknak ikut teacher pada mulanya, nangis-nangis nak ikut aku maybe sebab dia pelik kot orang ramai dan tempat pun lain tak sama dengan skul.. aku n teacher pujuk-pujuk then dia aku.. aku risau gak takut dia taknak wat show tapi bila dah atas stage n dgr muzik Adam boleh jek wat macam yang dah diplankan takde pape masalah pun... rasa bangga sangat dengan anak kesayangan aku nih... erm tak dapat nak describe perasaan time tgk Adam atas stage.. 

 dah abis wat show terus melekat kat aku jek... muka dimake-up ala-ala kucing.. aku saja suh dia jelir lidah time snap ni konon-konon nak menghayati watak lah... kihkihkihhhh... 
majlis abis kol 12.00 tengahri, tp kitorang kuar awal sebab taknak merebut-rebut time makan so dapat makan dengan tenang erm makanan pun tak bape sedap, makan sekadar untuk isi perut yang hanya makan roti pagi tu.. lepas makan terus berdezup ke kenduri kawin uma c.c opis aku... kat situ tu makan ckit sebab dah badan dah letih sangat... cepat-cepat makan then terus balik uma... sampai uma mandikan Adam then terus masing-masing berlumba tido... memang syok tido sebab cuaca sejuk... penat sangat badan nih lau weekend ada aktiviti... tu jelah sekian tata...

No comments: