Insan-Insan Istimewa

Thursday, January 5, 2012

1st day Adam kat skull baru ~ upsidedown

Assalam korang...
terlambat up citer rini sebab lately nih aku ada problem biler nak sign-in blogger, asyiklah kene reload page blogger tu.. geram tol aku!!!!
ok aku nak citer 1st day Adam kat skull baru..

 taun ni Adam skull kat Tadika Happyland dan Insyaallah sampai umur Adam 6 taun kot kat situ kalau takde ape-ape hal.. selain blajar tulis2 nombor, abc dan kenal2 huruf Adam blajar gak bahasa cina.. Teacher pun mmg akan ckp in English.. so harap Adam boleh paham dan mudah nak terima pelajaran yang teacher dia ajar, Insyaallah.


pagi semalam kan aku cuti so aku kejut Adam dalam kol 7pagi, konon-konon sempat lah.. tetiba Adam wat hal plak nak suh bangun pun payah, erm bila dah masuk bilik air lak kemain banyak alasan diberi sebab taknak mandi... aku paksa jugak dia mandi..siap mandi perkara paling mencabar bila Adam taknak pakai uniform yang dia pakai kat atas tu.. nangis-nangis taknak pakai, Adam nak pakai uniform dia yang taun lepas punyer.. mana buleh pakai lagik dah, tak laku dah uniform tu... aku memang dah naik angin satu badan time tu dengan aku tak siap lagik, jam terus berdetik... sunguh-sungguh dia taknak pakai...so tindakan aku terus keluarlah suara halilintar aku... dalam tersedu-sedu sedan tu Adam pakai jugak sambil mulut aku pot-pet pot-pet bising kat dia... sudah pakai terus sumbat dengan botol susu sambil layan tengok movie feveret dia...

 pasan tak kesan airmata kat celah mata Adam tu.. time nih dah nak kuar uma dah kol 7.45pagi kot.. suh senyum pun nak taknak jek...

peace ckit... baju saiz 'L'.. memula dapat rasa macam besar jek tp bila dah pakai memang muat-muat jek.. comey jek kan tie tu, Adam cakap 'Bonda, Adam nak g work jugak' sambil pegang tie comey dia tu.... hihihiiiii... kasut plak aku tak beli pun, pakai kasut raya taun lepas punyer jek.. tapinya tetiba lak Hubby nak beli kasut sekolah tok Adam... cari-cari memang dah takde saiz dah... orang beli kasut sekolah time cuti ari tu, ni tak biler seme dah nek sekolah baru nak cari.. memang tak lah kan...

 name-tag Adam... teacher Adam tulis nama, address, kelas dan no. telefon mak.. Adam kene pakai sepanjang waktu kelas so t biler jadi pape senang teacher juz tgk jek kat name-tag tu.. Adam dok dalam kelas Rabbit..


dah jom g sekolah sambil follow Ayah... 

dah sampai skull lak langsung taknak duduk.. takut aku tinggalkan dia.. kemain nangis macam aku nak tinggalkan dia terus jek.. puas pujuk tapi tak makan saman pun... bebudak len ok jek... so aku dok dalam kelas tu dengan dia sambil teacher ajak borak-borak.. teacher panggil nama pun eat donno jek... beg tu patutnyer letak kat blakang tapinya Adam taknak dok lah dipegang beg tu...

 asyiklah nangis... aku pujuk diam sekejap kang aku gerak ckit sambung nangis lek... naik pening aku nih pikir camner nak kuar dari kelas tu...

 suasana dalam kelas Adam... rasanya student dalam 15 orang kot. malay 5, the rest chinese...

 teacher Adam.. dah 25 tahun dengan skull nih... lepas lek uma semalam, Adam dok lah panggil teacher dia nih 'teacher nenek'... risau gak aku kang betul-betul Adam panggil cenggitu.. masak!!

 tangok aksi Adam, kengkawan len dok dengar teacher cakap kat depan, Adam lak dok sonok main lego tu... biler dah main lego kuranglah nangis dia ckit..

dah puas nangis kan so ngantuk pun datang... 

 tengok tu beria betul Adam nangis, time nih aku dah tinggalkan Adam. aku kuar ikut pintu belakang sambil pesan kat teacher 'jangan bagi Adam kuar'... member sebelah pun ikut nangis biler tgk Adam nangis padahal dorang memang dah lama kenal.. 

 yang nih lak reaksi time nak balik.. kemain senyum meleret takde pun nangis-nangis lagik dah...

aku tanya teacher Adam, lama tak Adam nangis?.. teacher jawab sekejap jek tapinya lepas nangis Adam terlelap sekejap... la boleh plak Adam tido lam kelas yerk.. biler aku tanya Adam, dia pun ngaku yang dia tido atas kusi.. alahai anak...

pagi tadi aku anta pun Adam still nangis tapi aku tinggalkan jek... sambil nangis cakap Adam nak kencing nih.. maknanyer dok ugut aku suh patah balik anta dia g toilet.. pandai main politik yerk Adam... 

sekian ceritera hati pertama Adam.. kang sok besar Adam baca belog nih mesti malu kan...
babai...

No comments: