Insan-Insan Istimewa

Tuesday, March 2, 2010

Seronoknyer kalau......

Assalam..
Tetiba something datang di dalam benak fikiran aku ini... Hari ni aku amik cuti sebab pengasuh Adam tak sihat aka demam, tambahan lagi pengasuh Adam sekarang ni pregnant so aku kesian kat dia mesti penat nak layan Adam n nak kene layan perut+family dia sendiri pulak... Disebabkan cuti hari ni aku rasa free sangat kepala otak ni tanpa memikirkan keje kat opis n memikirkan 'mesin rumput', 'semak yang semakin panjang', 'wak pon-pon', 'bedah', 'tipah' dan etc yang memang meyerabutkan.... Aku menyampah coz terpaksa kekadang memplastikkan diri ni dihadapan orang-orang yang tak sepatutnya. Sakitnya hati ini bila selalu ditindas dan di anak tiri kan, yelah aku hanya la orang bawahan yang jijik untuk dipandang oleh orang-orang atasan tambahan lagi bila bekerja di jabatan beruniform memang terasa terasing sangat2.. keje bagai nak mati dan still gaji kecik jugak tapi aku tetap bersyukur sangat2 sebab masih ada orang lain yang keje lagi teruk n susah daripada aku ni... keadilan ditolak tepi, yang rajin bekerja langsung tak dipandang mata tetapi yang asyik dan kuat kipas/mengampu dipandang tinggi bagai ada intan dan permata tertulis dimuka mereka... eeeee geramnyer!!!! nyampah mak!!!! bila la berita yang dapat menggembirakan hati aku ni akan tiba,,, tak tau la sampai bila aku dapat bertahan dengan semua kepalsuan ini...

Disebabkan cerita2 di atas tu la tetiba aku rasa seronok mengadap muka n kerenah Adam hari ni walaupun ada jugak terasa macam nak 'makan' jek si Adam tu...kihkihkih... Alangkah seronoknyer kalau aku jadi full time housewife...tapi mungkin bagi yang suri rumah sepenuh masa akan cakap pulak "kan bagus kalau aku dapat keje boring nyer dok uma"...ish..ish..entah pape jelah yang aku pikirkan ni.. papepun penat buat keje rumah tak rasa tertekan pun coz kalau rumah bersih dan kemas, sedap mata nak memandang...tapi kalau kat opis tu erm ntah la..malas dah nak berleter panjang2.. kuang..kuang..kuang....

No comments: