Insan-Insan Istimewa

Monday, March 1, 2010

SELAMAT ULANGTAHUN HARI LAHIR KESAYANGANKU... ADAM LUTFI

Assalam....
N3 khas untuk anak kesayangan aku: ADAM LUTFI yang menyambut ulangtahun hari lahir ke-2.. Fyi, Adam lahir pada tanggal keramat 29.02.2008. Tarikh 29.02 ini hanya akan muncul 4 tahun sekali so untuk wat besday Adam terpaksa tumpang tarikh-tarikh yang berdekatan... isk..isk..isk... sodehnyer... kalau Adam dah paham nanti mesti Adam akan tanya n tanya aku kenapa tarikh lahir Adam takder.... sori Adam bonda tak dapat tahan masa  Adam nak kuar pada tarikh tu... Kebetulan pulak 28.02.2010 jatuh hari Ahad so aku decide wat potong kek tarikh ni jelah.. juz a simple celebration..potong-potong kek jek n aku sedekah goodies untuk budak-budak aka sepupu sepapat Adam kat kampung....
Kek ni aku tempah dari IZA...sodap sungguh dan cantik sungguh... Adam nampak kek ni trus dia cakap BEN10 dalam bahasa dia jadi 'TEN-TEN'. Aku order edible cake ni untuk letak foto Adam atas kek tu tapi IZA bagitau mesin untuk print foto kat kedai tu rosak pulak so dapat foto yang ader jelah..


Adam dah tak sabar nak potong kek.. sori Adam bonda forgot nak beli candle... next year ye sayang..


erm my lil sis pun nak enter frame gak...


Bonda, Adam n my lil bro aka Ucu Ameer..


Nampak tak pisau potong kek tu.. my mom nak menjalankan tugas memotong kek untuk dimakan... yang len dah tak sabar dah..


nampak tu para askar...ni baru beberapa orang jek, kalau semua ada mau tak cukup kek besday tu..


Ucu ameer tak menyempat-nyempat sibuk nak makan foto BEN10.


eh nak out of topic jap.. My lil sis with cat yang diberi nama 'bucuk'.. kucing ni besar tau..


Comel tak?? my makcik sedara siap pakaikan loceng takut2 kucing kene curi.. Adam memang takut giler bila nampak kucing2 my makcik sedara.. kucing kat uma dia ada 5 ekor..


B4 celebrate besday malam tu, kitorang pergi jengjalan kat TESCO Kulaijaya... Adam pulak tertido dalam kete sebelum sampai TESCO. Aku pulak nak dokong Adam dah tak larat (berat Adam skrang almost 15kg) so aku pun letak jelah Adam dalam troli TESCO tu... orang lalu lalang tengok semacam jek.. kihkihkih...


Nyenyak Adam tido... kitorang pusing-pusing dalam TESCO dekat 2jam lebih...lepas habis bershopping baru Adam sedar, fuh lega kalau tak abis la aku berjongging dalam TESCO tu..


2 comments:

nsazwa said...

salam...
happy belated bday buat adam...semoga membesar sebagai muslim sejati...
seronok tgk bila anak2 tdo masa shopping...betul kak..klu anak tak tido..mmg berjoging la kita...

akiratoriza said...

Salam..
Thanks on ur wishing Nani... anak sedang membesar ni memang sungguh memenatkan tapi seronok jugak tengok keletah dia yang macam-macam..