Insan-Insan Istimewa

Monday, May 3, 2010

Adam...alahai Adam....

Assalam....
Pada Jumaat yang lepas telah berlaku satu insiden yang amat memeranjatkan aku..
Perasaan pada waktu itu bercampur-campur...takut, seram, gelabah, kelam-kabut dsb..
Nak tau tak aper yang jadi...
jeng..jeng..jeng..
..............
*********
@@@@@@
###########
*
*
*
*
*
*
*
erm cantik tak pemandangan yang aku sempat snap di petang jumaat tu.. tapi korang perasan tak disebalik yang tersirat dari yang tersurat itu...

Ini adalah pandangan dari sudut yang lebih jelas... 

Alkisahnya petang jumaat hari itu aku n Adam pergi ke kedai berdekatan dengan rumah aku.. Kedai tu sebelah jek dengan kedai yang kat depan kete aku ni... Otw tu Adam begitu excited terlompat-lompat dalam kete then kepala dia terhantuk dengan cermin kete depan n seharusnya cermin kete pun retak. Nasib baik cermin tu ada 'tinted' luar n dalam so retak jek tak terbelah...hihihi... perasaan aku memang pelbagai cam aku tulis kat atas tadi tu...selama aku memandu kereta tak pernah pun aku terbabit dengan accident ke pape ker sebab tu lah aku memang terkejut abis... Reaksi Adam memang macam orang tak bersalah langsung...tetap ceria coz yang dia tau nak pergi beli Air Ribena kat kedai tu... Nangis?? erm jauh sekali... aku terpikir kat benak otak aku 'aik anak aku ni kepala tulang besi ke haper? takde reaksi langsung...' Semasa kejadian tu aku rasa mcam nak terus berhentikan kereta then kuar dari kete coz takut cermin tu jatuh hempap Adam....Sampai kat kedai call hubby n nasib baik sekali lagi hubby boleh balik rumah segera... Then abis cite pasal cermin kete ku yang retak.... Baru kejap tadi pihak insurans datang opis aku amik kete untuk p anta bengkel tukar cermin baru..nasib baik lagi Hubby cover kerosakan cermin kete dalam insuran tu..so tukar cermin kete 4 free, tak payah bayar...

Petang Sabtu pulak pergi bawak Adam gunting rambut... Bawak la kete dengan cermin yang retak tu tapi bukan aku yang drive but Hubby... Hubby bagitau leh bawak lagi kete tu coz cermin tu ber'tinted' so tak payah risau..
Tengok Adam tu...baik jek tak nangis pun.. good boy!!

Rambut yang dah hampir 3/4 kene tonggel..

Kusyuknyer dia...

Termenung memanjang Adam sepanjang sesi ini... Aku n Hubby jadi pemerhati bangsa-bangsa bersatu..

4 comments:

Nama Ku Noy said...

Amboiii, kerasss nye pale adam yek....teror2....

akiratoriza said...

Hihihi....

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

fuh....adam adam
bebudak mmg tak tahu sakit ke penat ker kan.....

ngeri ko..nasib ler cermin tu tinted double layer..kalau single..mau dah terabur dah tu...kuat gark adam hentam cermin tu wit

bila tengok camnie kan..
sejibik muka ko kan wit

akiratoriza said...

Wei anak mak la.. ramai org ckp memang adam ikut muka aku, yelah lau cakap ikut muka ayah dia tak ker pelik tu... hihihihi