Insan-Insan Istimewa

Saturday, December 11, 2010

Aktiviti lepas balik dr kenduri kawen....


Salam...
aku ni dh lewat menghapdet citer minggu lepas punyer coz mmg tak berkesempatan langsung tok wat n3 baru... nk bw pun tak sempat... bz la kat opis n bila lek uma dh letih n tido awal.... erm xpe la lewat pun lewat la janji aku nk citer gak walau dh basi.... hihihi....

Alkisahnya seperti title yg dh tertulis 2, petang lepas balik dr kenduri kawen bff, semua para pompuan dirumah telah dikerah utk ke dapur bg membuat persediaan besday party my lil bro aka Ameer. Maka ketung-ketang la didapur bersama-sama aku, my sis, 2 of my lil sis sehingga agak huru-hara keadaan dapur. (tipu la takde huru-hara sgt, lgpn bukannya msk tok sekampung kan) My mum jemput kengkawan jiran sebelah-menyebelah n Ameer jemput kengkawan sepermainan....seramai 20 org lebih jugak la... Fyi, ulangtahun kelahiran Ameer jatuh pada 6.12.10(Isnin) tp kami percepatkan coz 5.12.10(Ahad) ada urusan lg penting yg Ameer akan hadapi....jeng..jeng..jeng... (next n3 aku citer ye)... erm korang layan la piccas yg dh diupload kt bwh ni....

Goodies 4 both kids n aunty...

Ketibaan para jemput kanak-kanak..... nk arrage budak2 nyer party nih susah gak kan.. pening pale. nk suh masuk rumah pun ssh, malu konon! tp bila bab makan laju jek.... dia suh dia jalan dl la, kang yg depan suh org blakang jln dl la... erm bila aku dh memetir br terkepot2 jalan masuk rumah....isk..isk..isk... bukannya nk suh g berperang alahai budak2.... sori la bebanyak yek!.

Kengkawan my mum yg sampai dl dr bebudak tok meraikan a small besday party Ameer.. Fyi, at first 2 my mum ckp 'mak tak jemput ramai pun' tp tup tup yg dtg ramai gak... My mum mmg cam tu la....

di bahagian len lak... bebudak dok praktis nk pakai topeng 2 camner??? aku dh pesan kat Ameer gtau kengkawan dtg msti pakai bj putih tup tup haram nak nmpak diorang pakai bj putih.. konon2 nk kasi seragam la tp tka menjadi la pulak... neway enjoy la jugak...

Besday Ameer yg ke 10 y.o. Amoi kedai kek suka hati jek tulis 'Happy Birthday' 2. aku suh tulis nama Ameer jek tp dia g tambah lebih2 lak.. plan nak letak happy birthday yg cucuk atas kek 2 tp len dah jadinya... beli kek ni dpt diskaun tau, Season wat sale 4 chirtmas time kitorang g kedai diorang....

Ada citer gak pasal kek ni... time lek kampung ari 2 hampir2 terlupa nk amik kek ni dlm fridge uma aku..otw dh nk kuar JB n sib bek aku teringat then patah balik ke uma.... kalau lupa smpi kampung alamatnya besday party tp tanpa kek la nampaknya.... huhuhu

Sesi wajib bila wat besday party.... bergambaran bersama kek n kengkawan... cute tak bebudak nih???? bukan senang k nk suh diorang pakai topeng then dok bergambaran... lagi sekali aku memetir n my sis bangun tarik diorang suh berdiri berhampiran dgn Ameer... tu pun ada gak yg sembunyi2 konon malu... pirah!

'bukak topeng la, lau tak camner nak tiup lilin'.... kata Ameer.... hihihi.. betul gak lau dia pun dok tutp muka dgn topeng 2 sapa nk tiup lilin kan...

lilin dh terpadam.... bila tgk lek pict nih n yg ats 2 jadi takut lak... bebudak bertopeng kan....

Hah ni budak kasi bikin malu kompeni jek... meradang tak sudah-sudah... time reramai dok baca doa selamat, Adam mengamuk nk kan semua topeng yg dipakai oleh bebudal len tp aku telah berjaya memujuknya dgn kasi semua topeng yg tak bertuan lagi.... wei nape nyer tamak sgt nih??? Botol susu tak tanggal2!! Fyi, topeng yg bertaburan 2 Adam mmg tak kasi sentuh langsung, dia nak biarkan jek topeng 2 berselerak atas karpet...

POsing dgn Deq No... yg len mmg tak teringat langsung nak bergambaran bersama besday boy, termasuk la aku coz bz dok layan Adam..
Awat mata kuyu 2 Ameer??? potong la cepat, kengkawan dh terliur dr td dok tgk kek 2 jek.. kek memang maveles... tip top.. kek atas coklat n bwh vanila, tengah layer dgn apa nth dh lupa amoi kedai kek gtau.. tak muak pun makan... mmg berbaloi...

sesi melantak... rasanya my dad dh bikin uma ni beso dh tp nape la bebudak 2 dok makan terceruk kat tepi sudut 2...

aunty2 pun dok makan n yg sorang 2 pun nk try gak topeng... hihihi...

antara menu malam besday party... yg len tak sempat snap dh abis dibaham... yg ni pun time aku nk mkn tu yg sempat snap jap...

1 kotak goodies yg abis dilelong....

No comments: