Insan-Insan Istimewa

Sunday, December 12, 2010

05.12.2010 - Tarikh penting buat Ameer!!!


Salam...
jeng..jeng..jeng.... n3 tok Ameer lagik... keesokan hari lepas wat birhday party, Ameer telah melalui satu fasa baru dlm hidupnya... ee tak poyo pulak ayat aku kan!!! kui..kui..kui.. Ameer berkhatan pada tarikh tersebut... Umur baru jek masuk 10 tahun tp dh gatal nak berkhatan.. lau ikut hati mak pak aku memang diorang tak sampai hati lagi nk bg permission kat Ameer. lau korang nak tau keterujaan Ameer nk berkhatan sampai sanggup amik birth certificate dia n nak g register sendiri tanpa pengetahuan mak pak aku.... so bila mak pak aku tau diorang pun ikutkan kata anak bongsu mereka 2... anak lelaki 2 orang jek tu yg nak buat decision bukan main susah sgt tambahan lagik Ameer 2 kurus melidi jek, kecik bukan main tak mcm adik lelaki aku yg sowang lagi si Pain... dr kecik sampai ke besor badan tak penah susut...

Pada tarikh Ameer berkhatan 2 ada 1 event anjuran felda n sesi berkhatan ni diadakan beramai-ramai seramai 60 orang dari seluruh gugusan felda tenggaroh.. erm dah la takyah citer pepanjang kan coz kat bwh ni dh ada pict2..... layan lagik!!!

tajuk bg event tersebut.... yang dirasmikan oleh Pengerusi Felda.. mak pak aku tak lekat rumah langsung sebelum n sepanjang majlis berlangsung, dh petang baru lek uma...

Kanak-kanak yg akan dikhatankan diarak ke Balai Raya tok proses potong memotong... hihihi..


Siap dgn kumpulan kompang lagik.. berbunga mangga jugak.. aku ingatkan ada sesi semburan air tok bebudak ni tp xder la... lau ada tambah seronok kan!

Yang ada anak panah 2 ialah Pengerusi Felda.. Nama Tan Sri Mohd Yusof Bin Noor.. Bebudak dh kecut perut 2... dok tilik2 tak nampak la Ameer dok mana..

Manusia yg dipertanggungjawabkan utk menjadi photographer oleh aku, my lil sis... (aku tak pergi pun event nih) citer macam aku pergi jek kan.. hihihi.. p tp fail la Dik ko amik gambar...

Dr kol 7 pagi dh ke Balai Raya, kol 2.30 petang baru selesai berkhatan.. Muka budak tahan sakit... klakar bila dgr my dad citer masa Ameer dikhatan oleh doktor, org len amik masa 15 mint jek tp dia sampai 45 minit... mula2 ckp besar konon skali dh kena menjerit terlolong2 bg satu bangunan dgr.... ngeh..ngeh..ngeh..

Sesampai uma jek sambung nangis lagik.... pe la wat malu kompeni jek... time ni dia tak bagi org tinggalkan dia, suh org dok sebelah dia jek..

My niece n my nephew... yg ada anak panah 2 patut nye berkhatan jugak tp tetiba leh pulak demam panas, lek uma makan ubat n tido... bangun tido dh ilang demam... Anak arwah kakak yg bongsu, Fendi. Fendi br 7 tahun pon berkobar2 nk berkhatan..last2 cancell.

Ini adalah kerja wajib budak kecik si Adam namanya.... suka bebenor membuli para kakak n abg sedara dia... sedang membuli kakak Athira. 1 more thing nak mention kat cni : Adam panggil kakak n abg kat anak2 buah aku tau... so clever! good boy Adam...

Sesi membuli kakak wani lak... Wani paling teruk kene buli dgn Adam... Selain membuli Adam jugak akan menyakat wani.. semua bnd yang wani pegang akan dirampas tanpa ada perasaan belasah... anak polis memang camni ker???

buli abg Hariz lak... lau Hariz taknak layan dia erm mcm2 la Adam wat sajek nak bg Hariz marah2...

otw lek JB... gerak awal dr kampung kol 12 tengah hari coz nak elak jammed kat Kota Tinggi.. tepat kol 1.30 petang sampai uma... Alhamdulillah semuanya selamat...

Tambah syukur lagi Adam tido sepanjang perjalanan... takde la cekadak2 yg kuar dr mulut dia... hihihi...

Motif???? fly-over Ulu Tiram br dibuka tp jalan tak tar lagik... sempat lagi dlm dok mendriving dok snap2 pict... pict ni main tekan jek, lau aku tgk kat camera mau aku terjun fly-over 2 kan!!

No comments: