Insan-Insan Istimewa

Thursday, December 30, 2010

KonnYaku Premix Jelly Powder!!!!

Salam.....
Korang penah dengar tak title kat atas 2?????
aku pun jakun gak masa 1st time dengar....
disebabkan jakun terus tertarik untuk mentry bnd alah 2...
korang nak tau aku punya excited nak try, jumpa bnd ni masa posa ari 2 then terus beli. konon posa2 sedap n terliur jek tgk n nak buat la tp erm dh berbulan2 br tergerak hati buat itu pun sebab takut bnd 2 expired almaklumla dh nak masuk taun baru kan!
bayangkan la bape bulan aku dok simpan bnd 2 dlm drawer kat dapur uma aku, dari bulan ogos sampai disember 2010... isk..isk..isk... tak senonoh betul la aku nih!!
Tahap kemalasan telah bermaharajalela n sekarang ni pun ada satu bnd lg aku dok perap dalam bilik kat uma. tak diusik langsung padahal nak mensettlekan bnd 2 pun bukan nyer payah sangat... itu la jadi bila "M" dah berkuasa... hahahahaha....

Aku tergerak untuk melaksanakan bndd yang dah tertangguh berbulan-bulan ni masa aku cuti ari senin baru nih.. uma dah siap kemas n dh siap masak pun so ringan2kan tangan mencapai periuk n bahan2 yang diperlukan... erm tak sampai setengah jam dah settle dah....takde la lama n susah mana pun nak buat.... ngeh..ngeh..ngeh... tak senonoh aku ni sekali lagi!!!

Mempersembahkan.... konnyaku jelly - blueberry flavour!

periuk yang digunakan untuk menjadi mangsa kejadian... masa dok godeh-godeh aku tak sempat nak snap la coz buat bnd ni kene cepat n pantas so end up periuk dh kosong br leh snap..

lepas masuk dlm bekas2 tersebut, tunggu sejuk dl then masuk dalam fridge tok bagi la nikmat masa dok memakannya..

Plastik cover... selain powder yang digunakan, kita perlu didihkan air 1250ml dl then masukkan powder jelly 2 sikit2 sambil godeh supaya powder tak bergentil2.. buat sampai abis satu peket powder 2.. untuk rasa yang lebih sedap, boleh letak jugak mix fruit tak pun letak nata de coco.. senang kan!!!


Iklan untuk budak yang dok sonok korek serombong kapal selepas mandi...

6 comments:

Maya Mayana said...

ingat coklat td...rajin pn wawit ni masak yer...esok lusa try wat coklat...nk cuci mata lg...hehe...

Unknown said...

yup.. me oso guess it was choco.. btw, kira u ni rajin gak ahh... me kalo part dessert, cake ke kuih muih ke.. agak ter"kemalasan" eheheh.. amboi adam.. syokk abes ye..

Unknown said...

nak rasa gak...huhu

akiratoriza said...

Mayana;

kaler nmpk cam coklat ae.. hihihi... ada org hampir tertpu yerk!

lau ada rajin dtg t I try yg coklat lak k...

akiratoriza said...

Mama Sarasofia;

Sy ni kak terpaksa wat sebenarnya coz bahan2 dh beli, lau tak memang takde rajin pun yg dtg... hihihi...

dlm hati mmg byk resepi yg nak dicuba tp entah zaman bila la dpt try masak...terutamanya kek coklat mmg 1st list tp langsung tak terlaksana...

akiratoriza said...

Fetty;

woit org tgh berpantang mana leh makan, leh amik bau jek...hihihi... tp aku wat terkeras ckit la, dh ikut sukatan air n dh lebihkan ckit dh.... rasa ok la, sampai ada bdk opis kita wak lek tapau tau... (padahal tak abis, aku yg suh deme wak lek)kahkahkah...