Insan-Insan Istimewa

Saturday, January 1, 2011

1.1.11 - Pe Cer???

Salam..
pe cer arini???
Hubby keje arini...
aku kemas uma arini...
Adam asyik meragam arini....

semalam cuti hanya melepak dlm rumah, petang ckit bwk Adam kuar ronda2 ckit..
nak p jauh jalan amatlah jammed so cancel ronda2..
aku ajak Adam g kedai jek.. beli barang ckit...
then lek uma...

Arini lak....
plan utama nak ajak Adam g swimming...
tapi tidakla mendapat kebenaran dari pihak berkuasa tempatan rumah (PBTR) nih...
pujuk rayu langsung tak jalan...
PBTR janji sok leh g coz PBTR cuti sok...
harap2 dpt la g, cuaca elok la sok....
tukar plan...
PBTR ckp 'lebih bek dtg hantar makanan utk dia'..
so demi untuk menjadi isteri mithali..
terus bersiap2 n berdesup ke opis hubby...
sib bek aku kerajinan utk masak lebih tengahari tadi...
tapau utk hubby...
tp sesampainyer kat opis hubby....
hubby tiada disitu, ada keje yang perlu diberesen katanya...
so menunggu la aku with Adam dengan penuh setia...
****************
mak ai.... dh setengah jam tunggu...
hubby tak muncul2 gak....
Adam dah sibuk ajak lek...
aku pun start enjin kete..
eh takkan nak lek lak???
kata nak jadi isteri mithali kan, harus la tunggu hubby walau macamanapun...
aku ajak Adam pusing2 kat area ctu jek...
nak kasi mulut Adam senyap...
abis 1 pusingan aku nampak hubby lek opis dia...
then aku pun masuk parking kt tpt tadi..
Adam jadi binggung n terus mulut dok pok pet pok pet... suh aku pusing lek...
tp bila dah nampak Ayah terus lupa...
sonok la tu jumpa ayah.. cam dh lama tak jumpa ayah..
masuk opis hubby, hubby terus mentedarah..
rasa bangga jek coz...
suami sanggup tak makan kat kedai, hanya untuk makan masakan isteri...
hihihihi....
(padahal kedai tutup coz new year, kah..kah..kah..kah...)
eh tak bek tau...
hubby kan kuar td so mesti dia sempat utk mentapau makanan tp dia tak tapau pun coz dia nak makan masakan aku tau....
(cuba utk membela diri) ..ngeh...ngeh..ngeh...
abis hubby mentedarah sambil aku n Adam pun dok sibuk kacau makan gak...
aku n Adam pun lek uma...
OTW lek singgah drive thru Mc D tapau apa yerk...
aku tapau sundae choc n apple pie..
sebenarnya tak rasa nak makan pun tp rasa tak sonok lak lek tangan kosong jek...
so tapau la n hasil memang mabeles..
seme tu aku baham sorang diri coz Adam telah lena diulit intan....
tu jek citer utk new year nih...
dh nak msk 30 series nih tak rasa excited pun bila new year dtg....
(takut nak gapai umur 2)...kih..kih..kih...
malam new year pun tak tgk pun bunga api walaupun dr uma memang nampak jelas bunga api dr Danga Bay 2... tido pun awal tp terjaga jap dok dgr bunyi bising bunga api... dgr then sambung tido lek...
entah la aku rasa len la new year nih...
orang dok excited citer azam la, citer 2010 la n memcm lagi...
lau ikut hati nih memang taknak citer pun pasal 2011 tp cam tak best lak...
citer aku pun bese2 sajek kan...
harap2 takde la perkara buruk berlaku dlm keadaan hati aku yg rasa tak sedap nih!!!

**** entah aper jek yang aku dok bebel nih****
gambar non adoo...

No comments: