Insan-Insan Istimewa

Thursday, January 20, 2011

Memetir ke Idak????!!!

Salam...
n3 ini sungguh mengujakan aku untuk menulis dengan penuh dedikasi n penuh passion...
title pun agak gempak disitu...
nak start camner aek???
erm....
erm....
erm...
erm...
erm...
erm...
stop mengarut leh tak????
ngeh...ngeh..ngeh....
aku sebenarnya serba salah nih...
samada aku nak memetir ke atau aku diamkan jek...
sebab ada orang yang terdekat dengan 'someone' sedang baca belog aku nih...
dari semalam lagik aku dok pikir nak tulis lagu mana...
lagu rock ker lagu dangdut ker lagu nasyid ker...
ngeh..ngeh..ngeh...
stop mengarut lagi skali leh tak???!!!

Kisahnya begini...
kejadian terjadi pada Rabu 19.01.2011.. tapi jam tak dapat dikenal pasti waktunya coz aku tiada ditempat kejadian...
setelah kejadian berlaku beberapa jam then aku dapat tau..
masa dapat tu aku masih boleh tersenyum n sempat lagi cakap 'TAKPE la'...
ngeh..ngeh..ngeh..
memang pandai berlakon aku nih! isk tak guna aku nih!
tempat kejadian adalah di nurseri yang take a good care diri Adam, my beloved son..
macam hari2 bekerja yang len, aku akan fetch Adam dlm kol 5.20 petang la aku agak2 nih..
sampai nurseri dok terjengul depan pintu skul Adam then tunggu teacher g amik Adam dlm bilik dia..
tetiba teacher datang bawak Adam n ckp cenggini...
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
'Akak sori muka Adam kene cakar dengan sorang budak nih, tadi masa mandi Adam tertolak budak nih then budak nih cakar muka Adam'...
reaksi aku : mcm ayat kat ats yg aku tulis 2... senyum n ckp 'takpe la' then blah...
masuk dlm kete aku soal Adam, then Adam jawab dgn ckp soalan aku yg aku tanya dia 2... nggeeeeee...
terus terang aku ckp perasaan aku time 2 n time dok wat karangan nih
'aku memang tak marah pun kat sesapa, samada teacher ke budak yang cakar Adam 2 ker...
sebabnyer aku kenal n pasti dengan ragam keletah perangai anak aku nan sorang 2...
aku dapat bayangkan keadaan kejadian seperti yang distorykan oleh teacher Adam...
Adam memang agak gerago aka ganazzz sama mcm bonda dia nih..
yelah mana tumpah kuah kalau tak ke nasi kan!
tapi aku nak tanya pendapat korang la 'kalau jadi kat korang, korang akan watper?'
erm then sampai uma capai kamera... snap2 pict kecalaran itu... then capai henpon, pun snap gak utk anta ke Hubby lak.... lepas anta gambar 2, tepon lak Hubby n nak tau jawapan Hubby aku..
'apa yang dianta 2?? abang tak dapat baca pun....'
erm wat perabih sms aku jek la Hubby nih (berkata dlm hati)...
Hubby lek uma, then aku suh Adam g tayang muka kecalaran itu ke Ayah dia...
Ayah tanya naper?? Adam pun jawab... bukan jawab dgn soalan itu tau
tp Adam memang citer siap mention nama budak tu tp kami tak paham sepatah haram coz Adam jawab dengan menggunakan loghat jerman....
kih..kih..kih...
apa yang aku paham... kejadian di skul...
Adam bercerita dengan gerak tubuh skali tau.. dah macam nak bersilat aku tengok..
nak tau reaksi Hubby aku lak:...
Erm Hubby n aku memang punya firasat yang sama... Hubby pun tak melenting setelah mendengar penceritaan aku pulak..
Hubby siap pesan kat Adam suh behave jek kat skul.. jangan gaduh-gaduh...
erm tadi masa dok tidokan Adam pun aku ckp dgn dia jangan gaduh-gaduh dgn kawan2, jangan jerit2 kat kawan.. dsb...
reaksi Adam : macam paham jek apa yang aku cakap 2..
b4 hair kejadian tu, teacher Adam ada mention jugak yang Adam ni suka jerit2 marah kat kawan2 dia...
tu satu lagi problem jugak 2...
dl slalu jugak Adam akan jerit2 kat aku kalau bnd yang dia nak tak dapat..
nak tau apa aku buat?.. aku akan cakp gini:
'Adam jerit la kuat2, kang hantu datang' tak pun 'Adam hantu datang 2, Adam jerit la hantu suka kat orang yang jerit'...
n memang berhasil idea bongok aku tu... ngeh..ngeh..ngeh...
tapi serius aku pun takut gak time aku cakap2.... hihihi..
blh ker idea bongok aku 2 diguna pakai kat skul??
aku memang dh gitau kat Adam jangan jerit2 kat skul kang hantu datang... tapi tak tau la bila kat skul Adam ingat ke tak pesan aku 2..
rasa macam nak kasi tau kat teacher Adam then suh teacher Adam ckp cenggitu bila Adam wat perangai..
boleh ker tak aek???

dlm karangan ni ada 2 problem aku... erm tak tau la camner nak wat...
kes cakaran itu, kalau biarkan takut kang jadi lagi... tapi kalau bising2 kang takut lak aku, bila Adam kat skul teacher dia wat bnd yang tak sepatutnya kat dia... Nauzubillah!
kes jeritan memetir Adam pulak, nak bagi alasan cakap hantu2 pun seram.. tapi bnd len memang Adam tak makan saman...
Korang tolong la aku???

nota kaki : gambar2 cakaran itu akan diupload selepas n3 ini k, karangan terlalu panjang pulak. kang upload gambar tambah panjang lak.. hihihi...

No comments: