Insan-Insan Istimewa

Sunday, January 16, 2011

Sepetang di persisiran pantai....

Salam...
nak citer rasa malu 
tapi..
nak citer jugak lantak ar..
citer mengenai title di atas..
ini bermakna kami telah pergi ke pantai..
tapi.
pantai mana yerk????
alkisahnya planning awal nak g swimming kat tpt bese
tapi cancell coz jalan jammed ar td..
so nak bagi Adam diam coz lepas aku ckp plan cancell terus merengek2 ajak p swimming...
erm aku pun putar citer gtau kita g tgk laut ok tak, then Adam pun ckp ok!
so aku trus pusing stereng ke arah laut...
fyi, sepanjang kejadian td hanya aku n Adam jek coz Hubby kereje 24hrs, sok ptg br dpt jumpa Hubby..
yelah sok pg aku kereje n Adam ke skul so memang tak sempat la nak jumpa Hubby pagi sok... tp besenyer Hubby akan lek uma kejap dlm kol 9 mlm then kol 10 mlm kuar lek..
eh apa yang aku merapu ni.. nak makan ikan kerapu agaknyer..
ngeh..ngeh..ngeh...
meh pusing stereng lek ke tpt yang nak dituju..
sesampai jek kat tpt yg ada laut 2..
erm Adam la yang excited len macam...
sib bek mulut dia tak terkeluar ayat nak mandi...
n sib bek time aku ajak lek dia pun ok jek..
aku pancing dgn ajak Adam g beli jajan konon2...
sampai kat tpt org jual2 2 aku beli bende len..
ngeh..ngeh..ngeh...
jahat kan bonda Adam...
xper tipu sunat demi kesihatan..
jom tengok aksi-aksi budak yang kepingin nak main air laut...
**********************

 aku tak sangka tol kt pantai cenggini pun ada gak orang dok main yacht..

 budak dh tak mau tgk kamera dah... asyik la dok jeling kat air laut... korang dpt agak tak kat mana nih??? 3 serombong belang merah putih 2 bermakna sudah masuk kawasan Singapore..

 Muka keciwa... kui..kui..kui...

 Aku memang tak paham la kat mak budak2 yg sonok betul mandi air laut kat area nih!!!! bukan diorang tak tau tpt 2 camna... air laut memang xrupa air laut yang kaler biru 2, sampah merata tpt, bau air laut busuk... isk..isk..isk.. aku risau tol kang bebudak 2 kene jangkitan penyakit kang....

 siap berpicnic bagai.... entahla kesian kat org bandar cenggini... nak mandi laut kekdahnye tp kesihatan diabaikan.....

 ini budak lau ikut hati dia memang nak terus g kat dlm air laut 2 tp aku tak layan... mulut dia 2 sibuk dok ckp 'jom mama, jom mama'..

 termenung panjang nampak???? kih...kih..kih...

 kaki sudah berjaya mencapai ait laut..

 ntah apa la yang dipikirkan 2.... 

 nampaknya tangan jugak sudah berjaya mencapai air laut...

 yahuuu.... 

 riak gembira dapat main air laut...

 kocak air laut lagik...

 apa yang dipijak 2 Adam oi???...

 sesi berjalan di bibir air laut...

 jalan lagik..

 sonok nampak????

 abis sudah dipenghujungnyer.... jom g beli jajan...

 jajan yang dimaksudkan.... steam boat!

mak ai mahal tol!!!! korang percaya tak rege steam boat nih RM8... cekik darah tol, mentang2lah sorang jek yg meniaga steam boat kat c2... aku beli gak coz dh lama tak makan, rasa terliur lak... hihihi... sib bek kuah dia pedas so boleh la nak layanzz....

4 comments:

Maya Mayana said...

itu kat lido ke?lama dh tk jejakkan kaki kat j.b nih,dulu tempat permainan...kesian diorang tu...air kotor pn gi mndi gak...adatle j.b semua mahal,feveret aku jugak tu steam boat...

Unknown said...

sib baik adam tak terjun je trus kat laut tu...hehe...klu tak mau bonda adam pun terjun same...haha...
memang mahal kat situ..

akiratoriza said...

mayana;
bkn lido tp kt area stulang laut.. air laut kt situ mmg dh tercemar..time adam men air 2 pn aku risau gak tp nk bg dia ilang kempunan so aku bg jugak dia men... sib bek xde pape, Alhamdulillah

akiratoriza said...

fetty;
lau adam terjun dlm laut alamatnyer memetir la aku... eee xrela aku nk mandi kt situ.. next time mmg xg situ lagi la takut2 kang adam nk mandi lak...