Insan-Insan Istimewa

Wednesday, March 16, 2011

Luahan perasaan lagik!!!!

Salam...
aku memang tak suka
kalau aku dok syok mentedarah
1. orang tegur cara aku makan
2. orang tegur makanan yang aku amik
3. orang tegur makanan yang aku makan tak elok dimakan
4. orang sesibuk tanya itu ini yang tak berkaitan dengan sesi mentedarah
5. orang suruh itu ini yang menyebabkan aku kene angkat kaki blah.
erm byk lagi kot tapi dah tak terpikir dek akal yang sedang marak membara kemarahannye
semua itu boleh menyebabkan aku hilang mood terus utk makan
sesuka nak tegur orang len padahal diri sendiri tak terjaga

aku memang tau makanan yang aku makan selalunya terlebih minyak la, terlebih masin la dsb
erm aku nak wat camner kan
aku ni bekerja so memang tak sempat la nak main masak2 b4 g keje
so mmg dah kene makan kat kedai jelah
tak pun tapau makan dlm opis
tambahan lagi
semua yang aku makan guna duit hasil titik peluh aku
so diorang takde hak nak cakap pape
bukan aku mintak kat diorang pun nak beli
tambahan lagi
ajal maut ditangan Allah
kalau kita jaga kesihatan pun, n ajal kita dah sampai
so kita memang akan pergi
macam yang penah berlaku disekeliling aku baru-baru ni
kita hanya perlu redha dengan semua ketentuan yang Allah tentukan untuk kita
Usaha, Doa dan Tawakal.

 yang aku rasa sekarang
aku naik menyampah dengan sorang badak ni
eeee
ntah mcamane ler keadaan aku nak menghadapi situasi ini...
huhuhuhu..

nota kaki : n3 ini adalah luahan hati aku so jangan ngada-ngada nak terasa hati pulak..

12 comments:

ZanaNordin said...

samalah wei
mmg jadi kepantangan aku
nak2 kalau dia kaitkan apa yg aku makan ngan tahap kegebuan aku
nak jer aku campak pinggan tu kat muka dia...

bodoh ok orang2 mcm nie

[-suziey-] said...

ok sabar2..rsnaya sume org xsuka kan..ye la tu hak kita utk memilih..bknnya kita minta pendapat dorang pn kan..hmmm susah klu dpt org yg xde rasa sensitivity..

aMy@LoLipOp said...

same here..
xpernah suka..menyakitkan hati yg amat!!
potong selera mkn..
kalau saya, soalan yang saya xsuka ja org tanya saya xakan jawab, xakan senyum, xakan angguk, xakan buat apa!
buat muka bodo, buat mcm xdgr..
lantak la dia nk tanya sepuluh kali pun..
last² sndiri faham sendiri diam, sendiri blah!
hahahaha... ;P


nyway.. suka la tgk font dlm blog awak, nice ;)

sarasofia said...

badak tu jeles sbb x dapat makan apa yg u makan..

akiratoriza said...

Zana;
aku setuju 100% apa yg ko tulis tu.. diorang tegur time aku makan tu nak jek aku bg jwpan yg laser biar hati diorg pun sakit tp aku taknak la kang diorang cop aku ni jns org yg tak le bwk bergurau... erm asyik nak jg hati jek tp hati aku ni sp la nak jaga kan... huhuhu...

akiratoriza said...

Suziey;
erm dorang mmg taknak paham pun situasi org len, kalau nak ckp pun ikut sedap mulut jek.. mmg menyampah tahap gaban dgn jenis org2 mcm ni...
sabar jelah bebanyak..

akiratoriza said...

Amy;
thanks sudi komen, nape lama tak hapdet blog??

kekadang saya pun wat mcm yg amy wat tu, lau saya tak suka mmg wat muka bodoh jek.. lantak la.. asyik nak jg hati org jek mana leh tahan.

akiratoriza said...

mama SaraSofia;
agaknye kot, lau blh nak suh kita tapau sekali utk dia.. erm tapinya gaji dia jauh lebih besar dr gaji saya ni.... mmg ada gak jenis org yg asyik nak menumpang semangkuk tp tak mau nak kuar duit sendiri...

Mamamya said...

aduh..sabar je ladik..biorlah apa org nak ngata...selagi blh makan...makan je lah karang dah x blh makan ssh pulak...

akak ni x penah peduli pun pasal makan..selagi blh makan ajer sbb tu kami semua chubby2...ngeeeee....janji bahagia n senang ati...

akiratoriza said...

betul la kak... selagi blh makan, kang dh sakit n takleh makan dh nyesal kan... org mmg akan tak puashati jek dgn apa yang kita wat, so kita wat dunno jelah...

akiratoriza said...

betul la kak... selagi blh makan, kang dh sakit n takleh makan dh nyesal kan... org mmg akan tak puashati jek dgn apa yang kita wat, so kita wat dunno jelah...

My Aisy said...

ahaks...badak mmg badak...