Insan-Insan Istimewa

Friday, March 11, 2011

My ambition is......

Salam...
dulu time kecik2 selalu berangan kan sok besar nak jadi apa..
tapi bila dah besar panjang erm memang ke laut jelah cita-cita tu...
ngeh..ngeh..ngeh...
tapi dlm n3 ni aku bukan nak mengimbau cita-cita aku dulu2..
aku nak story pasal Adam yang dah pandai ckp yang dia nak keje sebagai.....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
sedang berkira-kira..

eh nak ke taknak nih???

pandangan penuh seribu erti yang sukar dimengertikan... ceh!

jangan tinggal daku...


satu hari 2 kejadian adalah di dalam kereta
semasa kete benti coz traffic light merah
aku bersebelahan dgn kete mcm kat atas 2
then Adam pun ckp 'Ma neno'
sambil tunjuk kat kete 2
 then aku pun 'ooo, ye ke'
Adam sambung lagi
'ma Adam nak je neno'
'hah, adam nak keje neno?'
adam menganggukkan kepala
aku pun sambung lagi 'Adam tak yah keje neno, ayah kan dah keje neno, Adam keje len la'...
dalam hati aku berkata-kata 'eh anak aku ni dh paham ke keje tu apa'
ngeh..ngeh..ngeh..

fyi, Adam memang fanatik giler dgn semua siren atas kenderaan
tak kira la kete polis ke kete ambulans ke lorio besar2 ke.
even car wash yg ada letak siren tu pun dia akan panggil neno jugak..
mybe dari situ kot dia jadi tergerak nak keje neno
mybe jugak kerana terlalu fanatik
maka terkeluar ayat itu..

2 comments:

Unknown said...

boys mmg mcm tu kan.. suka all kinda siren vehicle.. amani pon suka part2 siren vehicle tp dia akan tertarik lebih kepada ambulance.. n everytime nampak ambulance dia akan ckp "mama, somebody is giong to die" astarghfirullah.. ada ka patut.. n i selalu correct the statement.. "somebody is sick" but still dia kata ada org nak mati... aduhai..

akiratoriza said...

imaginasi diorang mmg takleh sangka kan... erm memacam la budak2 nih..