Insan-Insan Istimewa

Tuesday, April 12, 2011

Attend wedding kazen..

Salam...
hari ni terlambat pulak nak up n3 coz semalam tak sempat nak wat auto-publish
balik kepada title aku utk n3 kali ni
kejadian berlaku pada mingu lepas
sebenarnya aku tak plan langsung nak lek kampung 
bukan kampung tempat aku dibesarkan
tapi kampung tempat aku dilahirkan
ngeh..ngeh..ngeh...
aku wat decision lek kampung pun pada pukul 5.45petang
apabila mak aku tepon dan dia bagitau dia dah kat kampung
n perasaan pun tetiba lak excited nak lek kampung
tambahan pulak Hubby aku keje 24jam ari sabtu tu 
so memang takde aktiviti
kesian kat Adam lau tak kemana2 kan, boring gamaknya

siap packing2 barang, kol 6.30 petang aku n Adam gerak lek kampung
dari uma aku amik masa lebih kurang 1 jam jek
tak jauh mana pun, tu yang berani balik malam
tapi Hubby aku ada bising jugak la
coz mula2 aku taknak balik, tup tup nak lek pulak
kihkihkihkih...

OTW tu memang ujan lebat sangat
aku jadi gerun pulak nak drive
b4 ni pun aku memang tak penah drive sendirian time malam
Adam pun senyap jek dalam kete
maybe dia pun rasa seram jugak kot
yelah ujan dengan kilat n guruh
memang seram giler
mulut aku memang terkumat-kamit baca
ayat kursi la baca surah Al-Fatihah la n baca apa yang terlintas dalam benak fikiran 
Alhamdulillah sampai jugak kampung dengan selamat
terus ke rumah makcik aku (kazen yang kawin belah bapak aku)

lepas magrib ada kenduri sikit
selesai kenduri terus berkonvoi 
ke rumah pengantin perempuan di Pontian
sampai uma pengantin kol 9.00 malam kot
acara nikah n berinai
aku tak snap banyak gambar pengantin pun
tapi gambar Adam n bonda Adam yang banyak..
ngeh..ngeh..ngeh..
jom tengok jelah apa yang dah upload oleh aku ni...

mendahului no.1 aku n Adam yang comel n ensem.... kihkihkih...

sepupu aku with anak dia, kira sepupu Adam la kan... sepupu aku ni pregnant n korang nak tau tarikh dijangka bersalin adalah pada tarikh kami pergi anta pengantin ni.. n aku tak tau dia dah bersalin ke belum time aku taip n3 ni.. anak dia pulak jadi lawan Adam jek, Adam asyik la nak bergaduh je dgn dia.. asyik berebut mainan jek bukannya nak main sesama... ceh!


kami lagik... 

budak ni tengah amatla sporting untuk bergambaran...

kami lagik... jangan jeles!




barang hantaran dari pihak lelaki untuk pihak perempuan..

barang hantaran pihak perempuan untuk pihak lelaki..


sesi ijab dan kabul..... tak jadi pulak gambar ni agak kekaburan daaa...

batal air sembahyang..

acara serah mas kawin..

pengatin lelaki nak lari n pengantin perempuan lak terkejut... kehkehkeh... nenek dengan Adam..

sesi berinai... kazen aku yang memang amatla pemalu, nak dengar suara memang susah sesangat.

sang isteri pun pemalu jugak... 

mempelai disinggahsana.. nape tak kata singgahsini kan???

suka dengan gambar ni...

3 comments:

Maya Mayana said...

sama cam baju nikah aku la..silver gitu..tk tahulah pulak kmpg ko di lahirkan pontian...sama lagi...

akiratoriza said...

aku bukan lahir kat pontian tp kat kulai..nampaknya tak sama la... kihkihkihkih

ZanaNordin said...

nie kampung kat gunung pulai tu ke wit...

tetiba aku teringat memory ikut ko balik kampung time kawen sapa dulu..he he he...siap sempat makan daging landak tu before gerak gi kampung ko....

btw

selamat pengantin baru buat cousin ko...yerk

cantik wife dia