Insan-Insan Istimewa

Monday, April 11, 2011

Nikmatnya tetap terasa....

Salam....
aduh masih terasa kenikmatnya...
memang best giler..
tak sabar untuk menikmatinya semula...
bila la saat itu akan kembali...
korang jangan pikir len pulak yerk..

meh aku citer kasi lebih clear k!
satu ari aku kuar lunch dgn memember opis..
tiba kat satu jalan tu
ada sederet lori dok tepi jalan
jual buah faveret aku
memang teruja sangat aku ni 
aku sanggup bagi signal kiri, turunkan tingkap
then aku siap tanya kat apek yang jual buah feveret aku tu
sekilo bape hinggit... sekali tu dia jawab RM12..
oit mak ko, mahal betui...
depan2 apek tu aku terus jawab...
then terus blah dengan perasaan yang hampa..
terus ku lupakan hasrat yang terpaksa berkubur itu
sambil pujuk dalam hati 'takpe aku tunggu bila musim sampai nanti, mesti dapat murah giler'
nak mandi pun buleh....
kehkehkehkehkeh...

aku lek keje cam bese..
masuk uma n terus terbau haruman buah feveret aku 2..
tanpa berlengah aku terus tercari-cari..
dan buah tersebut berada di atas meja makan..
wah terus letak h/bag n beg sekolah Adam..
tanpa bukak tudung terus ajak Adam duduk sekali..
dan aku meneruskan hasrat yang tergendala tengahari tadi..
Adam pun sama cam aku
memang suka jugak makan buah feveret tu
maka berebut lah kami berdua..
dan seperti bese
aku yang akan menjadi pengalah bukan pemenang...
hihihihihi..
anak pun takkan nak ajak gaduh jugak kan!!
mak tak guna lau macam tu kan!!
ahak....

orang yang paling berjasa dalam menjayakan hasrat aku tu
sudah semestinya
Hubby kesayanganku....
Hubby memang beli kat tpt yang aku tanya tadi..
so hasilnya memang la hebat
dengan biji yang kecik n isi yang memang kuning keemasan..
pergh, mak mertua lalu pun tak nampak beb!
Thanks alot, abang!
sayang abang ketat-ketat!

ok jom tengok buah apakah yang menjadi feveret aku itu...
dan aku pasti korang pun dah leh agak kan...
sesambil tu layan aksi Adam yang memang amat teruja..
menyantap buah feveret dia jugak
mujur tak demam itu budak ensem...
khikihkihkih...
lagipun tak banyak pun buah nyer 
almaklumla tak banyak manapun, mahal al cekik darah!
ngeh..ngeh..ngeh...














1 comment:

sarasofia said...

adam suka juga durian.. kalau amani jgn harap.. tetiba jadik mat saleh lak anak aku tu.. bau durian pon dia dah kata "sooo smelly"..