Insan-Insan Istimewa

Thursday, July 21, 2011

Kejutan Hari Jadi...

Salam...
erm rasa teruja tak nak tau apakah kejutan itu?????
memang kejutan betul2 kejutan
semalam ada dua kejutan yang aku dapat
satu kejutan yang hepi dan memang aku suka
satu kejtuan yang sedih dan sadis sehingga meruntun jiwa
cewah!!!!
nak citer yang mana dulu yerk...
rasanya aku yang citer yang hepi dulu kot
sebab citer hepi ni pendek jek..

seperti kebiasaannya aku n Adam akan sampai uma dulu b4 Hubby
so aku ni agak tertunggu2 jugak la
mana tau kot2 Hubby ada kejutan untuk aku kan
ngeh...ngeh...ngeh...
menunggu dengan harapan tapi takde la sampai segunung harapan...
kol 6 lebih camtu Hubby sampai uma..
mata memang memandang ke pintu masa Hubby nak bukak tu
(korang rasa suspen tak nih???)
bila pintu dibukak
jeng...jeng...jeng...
Hubby ada membawa sesuatu bungkusan ditangan
apakah itu??????

Durian..... walau bagi orang lain ianya hanya buah yang biasa tapi bagi aku tetap istimewa sebab durian memang feveret aku sepanjang zaman... tambah seronok Hubby bukan beli kat dalam bandar JB ni tapi kat luar dari JB... sooooo sweeetttt!!!

sedap n manis tau..... terkejut aku tengok durian ni sebab besar la pulak... aku ni kalau beli durian suka pilih yang kecik2 jek tapi Hubby pulak suka pilih yg besar2.. erm kalau dah depan mata, aku sebat jek sumenyer... ngeh....ngeh...ngeh...

budak kat atas tu dah mengikut bondanya teramatlah sukeeenyer dgn durian.. bau durian pun dah blh cam..

ok sekarang nak citer sedih pulak...
dah bersedia nak baca belom nih?????
(aku tetap tulis jugak)
citernyer begini...
seperti kebiasaannya petang2 aku n Adam akan ke bilik air untuk mandi
sedang Adam sonok2 mandi tu
aku pun bagitau Adam yang aku nak amik air sembahyang kejap
kalau amik air sembahyang memang akan tunduk ckit kan
Adam pulak dok sama kacau aku nak amik air sembahyang konon2
Kepala Adam bawah kepala aku dan masa aku dok meraup muka
tetiba ada bende langgar muka aku terkena kat gigi depan aku
memang sakit beb! terus rasa kebas gigi aku mcm nak tertanggal lak
time gigi rasa kebas tu, Adam memang dah melalak sakan
erm rupa-rupanya kepala Adam terhantuk dengan gigi aku yang kebas tu
aku terus tgk kat kepala dia, alamak berdarah la pulak
memang nebes aku bila nampak darah yang kuar
dalam hati cakap memang betul2 kuat la hantukkan tu
aku terus dokong Adam bawak g bilik n tengok luka yang berdarah tu
Adam tak henti2 nangis dan korang jangan tekejut bila aku bagitau
yang aku pulak tak benti2 membebel kat Adam
(boleh pulak????? kan... memang tak patut.... kehkehkeh)
ntah tak tau naper aku boleh membebel time tu
maybe sebab aku pun rasa sakit sama dan
sebelum aku amik air sembahyang tu aku memang dah pesan kat Adam suh dia ketepi ckit
nak kata aku takde rasa bersalah, tak jugak
sebab rasa simpati memang menebal dalam hati
perasaan takut lagi la tebal beb!!!
darah keluar dari kepala mau tak nebes kan...

Nampak tak kesan darah atas kepala Adam????

sambil Adam nangis aku bebel dan nasihat jugak kat dia...
airmata memang berjujuran jatuh sambil tengok muka aku..
aku pulak amik towel tekap2 darah yang kuar
dan Alhamdulillah, luka tak besar dan tak dalam
bila dah nangis, mulut memang akan konpem keluar ayat mencari ayah
dimana-dimana, dimana-dimana harus mencari...
(tu aku sajek wat ayat sendiri tu... ngeh..ngeh..ngeh...)
konon nak mengadu kat Ayah..
erm bila ayah dah sampai uma, terus ngadu kat Ayah tapi tak nangis dah la..
time tu aku nebes pulak kang Hubby bising kat aku
tapi tak pulak sebab aku dah kasi terang lagi bersuluh citer sebenar.

aku nak cuci kasi ilang darah tu pun takut.. juz tekap2 jek nak bg darah stop.. maybe senang luka sebab rambut Adam nipis kot ..

natijahnyer.. pagi tadi nak mandi pun kalau boleh taknak basuh kepala
konon takut sakit tapi aku pujuk2
dapatlah jugak mandi mcm bese...

Bonda mintak sori bebanyak yek Adam... Bonda tak sengaja n Adam pun tak sengaja kan penyudahnya sama-sama dapat sakit kan..kan..kan... walau papepun Bonda tetap sayang Adam manyak-manyak!!!

~sekian~

1 comment:

misya said...

macam-macam ragam budak2 ni