Insan-Insan Istimewa

Wednesday, July 6, 2011

~Like Father Like Son~

Salam...
dah lama tak citer pasal anak+ayah kat uma aku tu kan
so n3 kali ni nak citer pasal dorang
korang mesti dah dapat jangka apa yang aku nak share kat cni..
erm mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi
sama jugak la title kat atas tu...

sebenarnya dah lama nak wat n3 ni
tapi time nak snap gambar tu model2 tak bape sesuai untuk dipublishkan disini
so semalam waktunya sudah sampai
so aku pun menjalankan tugas aku sebagai mamarazzi
tapi sorry la gambar tak bape cantik sebab malas nak p amik kamera dalam bilik
aku snap pakai hp hubby jek..
tambah alasan lagi kalau aku amik kamera kang hubby pasan, kalau dia pasan konfem dia tak kasi aku amik gambar dia so baik takyah
erm aku snap2 ni pun dia asyik la nak mengelak tapi aku berjaya jua akhirnya
(hubby tak bape suka bergambar-gambaran tak macam wife dia yang giler gambar)
kehkehkeh....

jom baca citer nih
aku nak citer pasal hobi si ayah n si anak ni
suka yang teramat sangat main games dalam hp aku
entah pape jelah
aku tak paham betul apakah nikmat yang mereka perolehi
kekadang tu siap gaduh-gaduh manja lagi
si anak sampai mengeluarkan airmata sebab nak berebut hp aku nan satu tu
dalam hati aku ni penah gak tergerak nak suh hubby beli satu lagi hp mcm hp aku tu
sanggup mengadap games berjam-jam

si ayah, bila balik keje rehat2 jap terus cari hp aku, kalau aku tak keluarkan dari dlm h/bag sanggup g amik sendiri.
si ayah akan tambah kusyuk main games bila citer kat tv tak bape menarik perhatian dia
(dalam erti kata lain, bila si bonda tengah kusyuk tgk citer feveret dia)
erm bila si anak dah tido, lagi lah kusyuk
nasib baik la ps2 si ayah dah takde, kalau tak si ayah bukan bergaduh manja dgn si anak
tapi bergaduh manja dgn si bonda pulak sebab si bonda tak dapat nak tonton citer feveret
tunggu jelah kang si ayah dah boring main games dalam hp
mulalah mulut si ayah keluar hajat nak cari ps3 pulak

si anak pulak... dah jadi habit time menyusu akan cari hp aku untuk main games sambil menyusu
memang senyap jek bila dah dapat games
korang nak tau, aku tak payah bukak games tu
si anak dah tau dah kat mana tpt games dlm hp aku
tak penah silap menekan butang hp, kemain tajam daya ingatan dia
time main games pulak... mulut asyik mengomel ckp 'ala silap'. 'ala takleh jalan pulak'.
kekadang tu si anak akan meradang sendiri sebab asyik kalah jek
tapi si anak tak mudah mengalah
kalau silap, si anak akan keluar dari games tersebut dan masuk semula
untuk mencuba nasib sekali lagi
kalau takde idea untuk kasi games jalan, si anak akan menuju ke ayah mintak ayah tolong jalankan games sekejap, then si anak akan sambung semula
erm memang begitu addicted nampaknya...

apakah yang perlu aku lakukan????

korang tgk jelah gambar kat atas tu.. kusyuk massyuk main games.. time ni si ayah nak main tapi si anak pulak yang nak menekan button2 untuk mengerakkan games tersebut.

si anak cuba untk mensabotag mamarazzi... 'no camera plezzzzz'

sila telengkan kepala anda ketika melihatkan gambar ni.. tuan tanah kedaung malas nak rotate gambar kekdahnya...time ni si ayah dah tak berpeluang langsung untuk main games sebab si anak dah berjaya menguasai keadaan

time amik gambar nmpak mcm senyap jek kan tapi sebenarnya mulut masing2 bising.. si ayah tak benti2 membebel ajar si anak, si anak pulak membebelkan games tersebut... satu masa tu kekadang si anak boleh ckp 'alah silap' time main games tersebut.. gaya macam paham jek tapi memang betul dia paham main games tersebut..

****tetiba time aku wat n3 ni tak boleh nak upload gambar pulak so next n3 t aku upload lagi beberapa gambar sebab aku tak puashati gambar ckit jek nih... blogger ni memang tau. mencik!!!!!
**** jadinya citer terpaksa berhenti disini, akan bersambung dilain n3.. kalau nak tau apakah kesudahan citer ini jangan lupa kembali ke belog ini semula yer sesudah saya melakar n3 baru..
~sekian~

No comments: