Insan-Insan Istimewa

Wednesday, July 6, 2011

sambung n3 ~Like father like son~

Salam
masa syok wat n3 yang baru lepas ni tetiba gambar yang dah upload tak leh nak view pulak
so kiranya n3 ni sambungan dari n3 yang sebelum ni

si ayah sedang cuba mengajar si anak bagaimana cara untuk menyelesaikan permasaalahan dunia... si anak kusyuk mengingatkan step2 yang telah ayah tunjuk...

si anak dah yakin tanpa bantuan si ayah samakali... ayah nak pegang hp memang tak dapat der!! .. sebenarnya ayah tengah control macho tu sebab bonda dok jadi mamarazzi kan... kehkehkeh

sila telengkan kepala anda untuk melihat gambar ini... ayah memang takde peluang untuk main games dah.. anak dah conquer segalanya...

ketawa kemenangan sebab menang main games... dah menang so turn ayah pulak main games...

progress Adam memang membanggakan sejak akhir2 nih
Adam mudah untuk mengingati apa yang dilihat
contoh :
citer feveret aku sekarang ni Annissa kat tv3
satu hari tu tetiba jek Adam boleh nyanyi lagu tema untuk citer tersebut
bukan la full song tapi bab korus lagu tu
mula2 dengar tu aku agak konpius sebab Adam masih pelat time bercakap
bila dengar betul2 la lagu tu rupanya..
erm stat dari hari tu asyik suh aku nyanyi sama-sama dgn dia
nyanyi bukan sekali jek tapi berkali-kali, nasib bek aku ingat lah jugak lirik lagu tu
lagu tema untuk citer Dewa Cinta pun Adam ingat jugak pun bab korus lagu tu
erm pun suh aku nyanyi sama-sama jugak dgn dia
kalau aku tak layankan mau guling2 nangis..
keh...keh...keh....
satu lagi
Adam jugak boleh cam si pelakon Zamarul Hisham tu
bukan time citer Annissa jek tapi citer lain pun dia boleh pasan
sebab time tu aku tgk citer kat tv1 dan si Z.H tu berlakon
tuptup Adam leh nyanyi korus lagu tema Annisa sambil tunjuk2 kat Z.H tu
(dalam hati kuat betul ingatan anak aku ni)

dua lagi
bab kete pulak
memang dari dulu Adam boleh cam jenis kete orang2 yang dia kenal
kalau nampak jenis kete yang sama dgn Atok dia pakai, dia akan ckp eh kete atok
kalau kete yang aku pakai pun sama gak
sekarang ni kete ayah kawan2 dia kat nurseri pun dia leh ingat
kalau dia jumpa yang sama jenis jek, dia akan cakap kete tu sama dgn kete kawan dia. siap mention nama kawan yang mana satu lagi.

rasa-rasa aku patut cari bahan2 belajar yang lebih menarik minat Adam kan
bahan yang boleh buat dia ingat dan faham
dalam hati memang dah niat cari vcd huruf jawi, vcd dora dan banyak lagi la
akan ku tunaikan niat dalam hati ni, Insyaallah..
~sekian~

No comments: