Insan-Insan Istimewa

Thursday, July 7, 2011

Burung Oh Burung...

Salam...
kat uma aku sudah ada dua ekor burung di dalam sangkar
sudah berminggu-minggu burung2 tersebut setia di dalam sangkar tersebut
ini ekoran dari minat Hubby aku yang suka 'memikat' burung
(xper memikat burung, jangan memikat pompuan sudah)
kehkehkeh...

fyi, sebelum ni pun aku ad wat n3 pasal burung dalam sangkar jugak
tapi burung2 dlm n3 tersebut sudah selamat dimakan oleh hubby n aku
dan sekarang hubby telah berjaya memikat burung lagik
bukan setakart 2 ekor yang ada kat uma tu jek
tapi ada lagi kat opis beliau, di tinggalkan untuk dijadikan umpan memikat burung lain pulak nanti
erm ada skill jugak hubby aku ni untuk memikat burung
yelah, dah nama orang kampung kan...
memikat burung dalam utan, mandi sungai, memancing ikan dah jadi lumrah sejak kecik

Adam tak bape excited dgn burung2 yang ada kat uma tu
mungkin sebab burung2 tu tak bape nak bagi kegembiraan kat dia kot
yelah dah la dok dalam sangkar, pastu bila kita datang dekat burung2 akan terbang2 cuba larikan diri
mungkin takut so Adam pun jadi takut jugak kot

dan aku pun telah dapat satu idea untuk bagi Adam behave kat uma
korang nak tau tak???
erm kalau Adam taknak dengar cakap aku/ayah dia
a.k.a asyik nak suh kami dengar cakap dia jek
ataupun Adam asyik mengacau kami
aku akan cakap mcam ni
'kalau Adam taknak dengar cakap Bonda/Ayah, bonda keluarkan Adam sleep dgn bird'
hah, bila dia dengar terus bertukar muka jadi riak takut..
tau pun takut... kehkehkeh
kira menjadi jugak lah idea bernas aku tu
hihihihi.....

ok jom tengok gambar burung-burung yang hubby berjaya pikat tu..
***wink***
duduk jauh2 mcam tak kawan jek..

hah, baru jadi kawan cenggini..

ingatkan nak bagi nama tapi mcm tak boleh pulak sebab saiz, rupa bentuk dan kaler dorang sama sejibik..

bagi nama 'bird' jelah.. senang nak ingat kan..

hubby dah berbunyi nak beli satu lagi sangkar burung sebab hubby nak separatekan dorang. hubby cakap kalau dok sama-sama dorang tak leh berlawan bunyi.. fyi, burung ni ada keluarkan bunyi tau. selalunya dorang akan berbunyi waktu siang, banyak kali jugak lah..

sukeee gambar ni.. time aku snap2 ni memang dorang tak duduk diam tau so secara tak sengaja gambar ni tercipta... memang sukeee...

2 comments:

Maya Mayana said...

ni brg merbah kan?

akiratoriza said...

entah aku tak tau burung apa tu.. hihihi