Insan-Insan Istimewa

Tuesday, March 9, 2010

Rajinnyer Pergi Majlis Bacaan Yassin Dan Tahlil...

Assalam..
Malam semalam aku terlebih rajin untuk menghadiri majlis bacaan yassin dan tahlil kat Masjid tempat keje aku.. Para opismate aku pun join skali jugak... alkisah kitorang ni sebenarnya kena paksa supaya menghadiri majlis tu, ( aku ni majlis baik pun kene paks baru nak pergi,, waakakakaka.. ) Bos kami telah kuarkan arahan semua kene pergi majlis tu.. agak huru-hara jugak keadaan la coz fikir nak pakai baju aper almaklumla nak menghadiri majlis besar kan...aku tambah huru-hara pikirkan Adam, kat mana aku nak tumpangkan dia nasib baik hubby boleh balik awal mintak excuse dengan bos dia.. Fyi, majlis bacaan yassin dan tahlil diadakan untuk Almarhum DYMM Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail yang dihadiri oleh anak almarhum sendiri iaitu DYMM Sultan Johor dan cucu almarhum iaitu DYMM Tengku Mahkota Johor. 

Senaskah Yassin yang aku dapat dalam majlis tersebut.. Majlis start dengan sembahyang Maghrib then baca yassinn dan tahlil, seterusnya sembahyang Isyak.. lepas tu makan time... makanan memang sedap giler.. tip top!!

anak sapa la ni.. tetiba nak enter-frame...

diperkenalkan kumpulan nasyid al-hijrah... ops silap pulak.. ni opismate aku dah.. semua yang hadir majlis diwajibkan pakai tudung putih dan baju waran lembut so kitaorang dah macam boria kampung pisang... kihkihkih..

erm licin pinggan aku... alahai ayu nyer (sila muntah sekarang)..

khemah VIP.. hajat hati nak pergi snap gambar ngan Sultan Johor tapi tak kesampaian la so amik gambar khemah jelah...

Makanan yang tip top tu disediakan oleh katering kat atas tu... so saper yang nak buat majlis besar-besaran boleh contact dia..

Majlis ni turut diserikan oleh Anak-anak Yatim..

Antara anak-anak yatim..

Anak yatim lagi..

THE END!!!



No comments: