Insan-Insan Istimewa

Monday, November 29, 2010

A Long Journey On Last Saturday - Part 2




Salam...
continue ye fr n3 semalam... korang layan ye gambar2 yg tlh diuploadingkan...jangan muntah tau....Aku kasi tau la destinasi ini terletak di Nusajaya diberi nama Puteri Harbour...byk bangunan br di sekitar Puteri Harbour, yelah Kerajaan Johor kan wat Bangunan Kerajaan Negeri kat c2.. semua hal-hal pentadbiran negeri berada di Nusajaya.. bangunan2 tu pun cantik2..tapi aku kesedihan coz masa nk grk lek 2 jugak la Mr.Aoran ku wat hal.... bateri leh abis la pulak, br plan kuar dr Puteri Harbour nih nk snap2 bangunan kerajaan negeri 2...so kempunan ni.. Next time kene g sn lg tok snap2 bangunan lak...

























Keluar dr Nusajaya ntah ikut jalan mana ntah... aku pun pelik pergi jalan len n balik lak jalan len tp tak sesat sib bek... ni nk cite jalan balik blh lak lalu satu tpt ni 'Lima Kedai'. Aku penah dgr nm tpt ni tp belum penah lalu lagi, Lima Kedai ni ada pekan kecik, balai polis n aku tgk penempatan bagi org cina coz ms lalu 2 nmpak org cina jek tp ada masjid besar jugak tepi jalan 2. Dr Lima Kedai keluar ikut Mutiara Rini.. Hubby ckp dh smpi Mutiara Rini trus ke Taman Universiti la... Hubby masih lagi dgn misinya yg belum terlaksana.... ronda-ronda kat Tmn 'U' n survey-survey pun takde gak... erm ntah bila la br tercapai misi itu.. (Bila dh tercapai t aku update dlm belog k).. Lepas tu, gerak ke Kip Mart, Tampoi lak... nk beli-belah brg dapur aka lauk-pauk mingguan... kami mmg suka belanja lauk-pauk kat c2 coz semua ada dr barang kering hingga ke barang basah...'one stop center' la jugak kiranya n yg paling penting ada makanan feveret aku si 'takoyaki'...yummy memang yummy.... tp aku xdpt nk beli coz sesampai kat c2 Adam telah melelapkan mata so hanya Hubby yg g membeli lauk-pauk... jenuh gak aku menunggu hubby dlm kete sambil memangku Adam nek lenguh tangan ni... erm 16 kg ko....larat tak larat la jwabnyer....

Sambil menunggu dok sms sn sms sni.. tup..tup.. my mum sms bgtau dorang kat kg... fyi, kg kami hny 30-45 minit fr JB.. aku pun trus berangan lek kg jmpa mak best gak nih... Adam pun memang dh bape minggu dok sebut nama nenek, atok n ucu amir dia.... tambah lagi my mum g tapau satay feveret kat Gelang Patah 2 pulak... kemain tang-tang 2 gak rasa air liur meleleh... dok tunggu HUbby xsampai2... erm 1 jam pas 2 Hubby sampai.. trus luahkan hasrat... Hubby bg green light.. trus grk lek kampung... sib bek diapers Adam aku memang stand-by dlm h/bag.... kami lalu jln jauh coz nk bg sm time smpi uma dgn my mum... tp my mum leh pulak lambat satay tak siap bakar lagi... Hubby decide benti makan dl la kat mana2.. tp aku mana la tau tpt makan kat area Pekan Nenas 2 n gtau Hubby kita makan kat area2 yg dh dekat kg jelah... dgr kata mee bandung tulang sedap kat tpt 2... sesampai kat warung 2 al-tutup la pulak... trus lagi hubby dh bising2 ckp mana ada lagi warung coz dh mlm..... jalan punya jalan punya jalan ada 1 warung bukak... warung kecik jek kami u-turn lek singgah kat warung 2.. b4 trun kete hubby ckp bg salam dl takut kang mata kami nih tlh dirabunkan oleh xxxxxx... aku ckp ish abang ni xkan la... hubby ckp mana la tau tpt yg mmg kami tak familiar kan... kang org lalu kat c2 dok ckp wat per org 2 mlm2 ni... hihihi..... seram gak aku bila pk.... tp Alhamdulillah xder pape la... sambil dok isi perut dok tgk jalan takut terlepas my mum lalu jln 2... sedang elok abis minum n makan my mum pun lalu so kami pun angkat punggung... eh lupa kami makan mee goreng n mee kuah (ala-ala mee bandung) tak sedap... (kt warung 2 cuma ada mee goreng n mee kuah shj...) sepanjang kami dok makan memang takde org len pun singgah makan kat c2... seram tak??? tp aku n hubby leh siap g toilet lagi....nampak mcm serasi lak... hihihi... ada-ada jelah!!!

Sampai kg, mereka (family aku my mum,my dad, Izzaty n Amir)(family makcik aku seramai 5 org lagi 2 org xder)(nenek aku) dok mengadap satay... masuk uma tangan bersalaman sambil mata menjeling kat satay... g dapur basuh tgn smbung makan lagik.... memang hebat penangan satay 2... dorang beli 200 cucuk, korang bayangkan jelah memang mentedarah satay mlm 2.. Siap mentedarah aku, hubby n Adam pun angkat punggung grk lek JB... sampai uma dlm kol 11 malam... tukat bj aku, tukar bj Adam... hubby tukar bj sendiri yek lau aku yg tukarkan dh msk bab len dh...hihihi... layan tenet jap (sempat lagi) padahal mata dh kuyu tinggal lelap jek... ajak Adam tido.... trus belayar nek yatch siang td..... ngeh..ngeh..ngeh...

nota : disebabkan Mr Aoran ku kehabisan bateri so semua gambar slps Puteri Harbour gagal disnap.... eee geram gak.... h/p lak asyik la bunyi sign 'battery low'.....tambah geram.... tp dlm hati korang mesti ckp sib bek bateri abis lau tak mau berpinar mata dok tgk gambar yg al-byk nk jadi guling ker mcm .............
hihihi...

The End....truly a long journey!!!!!

No comments: