Insan-Insan Istimewa

Tuesday, December 28, 2010

Minggu Lepas Punya Citer Part 3

Salam....

erm bape byk part lagi daaa..... hihihi...
Part 3 ni lak citer pasal.....
Kenduri Tahlil n Bacaan Yassin Khas untuk Arwahyarhamah Siti Sarisah Binti Mattusar yang ke 100 hari permergian beliau.. Majlis berlangsung pada Khamis 23.12.2010 jam 2.30 petang
Aku lek kampung pada ari rabu bermakna aku amik half-day pada ari tersebut... aku lek bersama-sama kakak aku n anak-anak beliau berserta anak kesayanganku la... Hubby tak dapat lek coz Hubby tak dapat cuti.. Kakak aku from Kluang then nek bus ke JB, Hubby kakak pun tak dapat citu gak... OTW lek kampung 2 dlm kete dh macam kapal perang dah... Adam asyik la dok cari gaduh dengan abang n kakak sedara beliau... haru biru aku yg dok memandu nih!! kakak aku pun tak dapat nak wat pape.... sorang nangis then yg sorang lagi pun ikut nangis skali... dlm kete cuma berlima jek tapi bising cam ada orang satu bas.. cara terakhir utk bagi diorang senyap dengan kakak aku pangku Adam n Wani (anak kakak aku) dok kat tengah2 antara aku n kakak aku.. baru la aman sehingga sampai kat bandar Kota Tinggi, berjumpa la dengan my mum n adik-adik aku.. masuk dlm kedai kat Petronas skali lagi mcm dlm pasar, sampaikak pakcik chasier tu ckp nak g mana nih ramai2.... hihihi.. wat malu kompeni jek!!

Sampai kampung dlm kol 6 lebih petang gitu.... terus masuk dapur then telah menjadi kerahan tenaga by my mum.. macam2 keje nak kene wat... dari kupas bawang higga la wat kuih tok majlis sok.. masuk tido pun dah kol 1 pagi... mata memang dah tak le nak bukak nampak bantal terus lelap...

Sok pepagi2 dh bangun untuk sambung sesi merewang... my mum ada jugak jemput jiran tetangga tok dtg merewang... pergh memang penat berbaloi-baloi beb!! abis majlis kol 4.45 petang aku gerak lek JB untuk satu lagi majlis penting... yang tu sudah semestinya masuk part 4 kan...

Antara tetamu yang hadir untuk majlis berkenaan...

Aku jadi segan nak jadi mamarazzi time nih... so tak dpt snap byk pun..

Yang kat bawah nih lak menu yang disediakan untuk para tetamu.. ada soto ayam, lontong berkuah, kuih-muih n buahan pisang...

















My mum with my lil sis, Izzaty..

Aku with my sis...

Five of our sibling... sorang lg ntah tak tau ke mana... sila abaikan background kami itu....

tambah my niece n my nephew.. eh kat mana Adam yerk...

ooo tengah wat taik mata rupa-rupanya... bila dh wat taik mata barulah aman uma tok nenek dia... sepanjang majlis Adam tido, senang ckit hati aku...kalau tidak mau dia ke depan menganggu tetamu yang sedang tahlil n yassin...

2 comments:

Unknown said...

i loikeee soto.. yummy

akiratoriza said...

me 2.... sooo mabeles.... masih terasa kat tekak nih....