Insan-Insan Istimewa

Wednesday, March 23, 2011

Rekrut ketenteraan bermula dari sekarang!!!

Salam..
dari pagi aku tunggu tenet opis
untuk mengupdate n3 nih
naik pening aku tunggu
memang superb punyer lembap
dah nak balik ni la baru leh nak update
nak BW pun tak dapat
tak dapat nak menjenguk kengkawan seme..

korang mesti konpius kan??
skrang jam baru 8.30 pagi
tapi nape aku leh cakap petang..
n3 ni aku memang wat petang smlm b4 lek keje
tapi tak sempat nak publish
kat uma malam tadi pun tak sempat
coz adik aku dtg uma n sudah konker itu lappy..
aku pun memang letih sungguh malam tadi
seawal jam 10 malam dah masuk beradu

ok!
stop melalut..
berbalik kepada title n3 ni
yang sungguh gempak gaya nya
keh..keh..keh.....
ini takde kaitan pun dengan abang2 soljer
aku saje nak kasi gempak..

kejadian berlaku pada sabtu lepas (agak basi la)
Hubby aku nak gunting rambut Adam sebonarnya
memula Adam orait jek
Adam jugak la yang asyik sibuk nak gunting rambut
siap diambilkan mesin dari drawer

untuk 2 mnit pertama Adam bagi kerjasama
tapi lepas tu
memang susah
bukan dia taknak
tapi dia memain time Hubby aku nak gunting rambut dia

tambah haru biru lagi
Hubby tersalah guna tapak mesin
patut pakai tapak 2 kat bhgn tepi tapi Hubby pakai tapak 1

disebabkan Adam tak dok diam n memain
Hubby gunting la mana2 tpt yang tercapai dek mesin tu
bertokak-tokak la jadinya rambut si Adam tu
dengan nipis ala-ala nak botak bertokak-tokak pulak
memang kelakar abis la
lau korang nak tau
sampai ke sudah Adam taknak gunting rambut dia

petang tu dah la ada jemputan kawin
erm redah jelah dengan rambut yang bertokak-tokak tu
sib bek ada topi yang mampu menutup sikit rambut Adam
tapi time dalam dewan tu Adam blh pulak nak bukak topi
so memang agak malu la
keh...keh..keh...
agaknya orang2 yang pasan jadi heran kot tgk..

maka akhirnya
hubby wat keputusan untuk
balik dari kenduri kawin
singgah jap kat kedai gunting
kasi cantik semula rambut Adam
bila dah berada ditangan yang pro
baru la nampak rambut mcam rambut
puashati la dengan cara mamak tu potong rambut Adam
next time memang akan ke situ jelah
jom la layan piccas
Rambut ala-ala tentera
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

nampak tak ala-ala abang soljer punyer style.. memang nipis sampai ke atas, tinggal sejembut jek rambut kat atas nun nak sikat pun tak dapat dah.. ni seme gara-gara hubby aku tu la..
sungguh keterujaan jelas terpancar... suka tgk gambar nih. lau ada kuar iklan Harith Iskandar dengan nescafe tu Adam pun wat la macam Harith wat tu 'Halus jek' sambil dok gosok rambut dia.. ngeh...ngeh..ngeh..

muka tercegang sambil kembang kempis hidung tu.. memang jawa sungguh!! Jawa2 pun still comel kan... keh..keh..keh... (sapa nak puji lau bukan mak+pak sendiri kan) Luv u son!

~sekian~


4 comments:

my name is Yana said...

keh..keh..keh...anak aku bab gunting rmbut dia okaey,tp dolu2 ade asben aku gi gondol licin rambut dia..sebab mula2 dia ckap nk botak cam ayah pastu malu pulak,siap nak gi sekolah pakai topeng...pastu smpai la ni tk pernah botak may be sebab ada yg ejek...

akiratoriza said...

kihkihkihkih... memacam kan kerenah anak kita kan... dlm byk karenah dia la intan payung kita.. harta paling bernilai dari segalanya..

My Aisy said...

lor adam dah kene masuk recrut dah...hehe...dah pandai berposing2 dah adam ye...

Bio Aura RM650 said...

Salam kunjungan... hahaha comel muka anak tu possing2.. nice blog ;)