Insan-Insan Istimewa

Wednesday, May 25, 2011

ciskek yang sodap seantero dunia.... alahai

Salam
aku tetap nak bercerita biarpun akhbar Harian Metro ada citer pasal DNA babi dalam dua bahan asas kek
sebab semalam baru jek makan ciskek dgn cokelat induljen dari Secret Recipe
takde bersempena pape pun, beli pun cuma 2 slice jek
Hubby aku bukan penggemar kek tu yang aku beli 2 slice kek sahaja
konon2 siap pacak stu lilin nak bagi surprise kat si budak comel tu tp nya lain pulak jadi
si budak comel takut la pulak nak tiup lilin tu
ada pulak di suruh si Ayah yang tolong tiup
tak sangka betul aku, si budak comel boleh takut dgn api lilin yg kecik cemotek tu
ngeh...ngeh...ngeh...
aku makan ciskek, si budak comel makan cokelat induljen
jom tgk aksi si budak comel tu
****wink****

mula-mula senyum kemain lagik... tuptup bila suh tiup lilin tu takut pulak.... ngeh..ngeh..ngeh..

kek ni senget la sebab aku tak masukkan dalam peti,,, ngam2 soi jek lilin mati, kek pun tumbang... kehkehkeh...

si tukang padam lilin dah ready kat tepi tu tp terpaksa diblurrkan sebab dia seksi pulak... kihkihkih... tgk muka terkejut semacam pulak tapi cute kan..

close-up kek yang memang tersedap di Malaysia... time makan tu terasa seketul2 buah beri...

in pun heaven jugak... alamak ai, terasa nak kene beli lagi pulak...

budak comel dah tak peduli kek dah sebab terjumpa 100plus ayah..





sesi makan kek bermula.. memang seronok tgk Adam makan kek ni, kemain berselera lagi.

terkuis2 nak amik kek tapi tak merungut langsung, malah tak bagi aku tolong pun.. pandai berdikari...

tgk muka mcm tak suka jek..

muncung pulak...

eh ada lipan kat lengan Adam la...

sungguh menikmati kek dalam keadaan yang aman
korang nak tau, si budak comel berjaya menghabiskan kek dia dgn jayanya
time makan tu aku kacau la nak amik dia punya kek 
si budak comel blh ckp " ni Adam munyer, mama makan mama munyer la"
punyer la kedekut....
isk...isk...isk...

nota kaki : untuk rekod, Adam masih belum mahir nak panggil aku dgn panggilan 'bonda' sebab dia ngada-ngada taknak panggil. kekadang tu panggil aku 'ibu' pun ada jugak... aku pun selalu ingatkan dia untuk panggil aku dgn panggilan yang betul.. erm masih ku tunggu detik itu dgn penuh sabar..

2 comments:

misya said...

SODAP TU

Unknown said...

agak keliru lah dgn isu 'halal' SR nie...kejap kata x halal..kejap kata halal....haihhhh...sodih sungguh lah....