Insan-Insan Istimewa

Thursday, May 26, 2011

Kek Gula Hangus - versi kukus..

Salam
tengok gambar jelah
erm tapi sebelum itu
aku citer serba sedikit pasal kek ini
aku saja2 try wat kek gula hangus versi kukus ni
selalunya kek gula hangus perlu di bakar bukan kukus
disebabkan aku takde oven dan aku memang suka dgn kek cenggini
maka aku wat ikut sedap aku jek
kukus pun boleh, rasa memang tak lari pun dan memang menjadi
cumanya aku rasa perlu dikukus lebih lama dari setengah jam yang aku buat
tak sabar punyer pasal, cucuk dgn lidi dah tak melekat dah so terus tutup api
bila dah sejuk terus potong dan makan, ermm gud... sedap sikit hati ni
lau tak mau keciwa memanjang jek
huhuhuhu...

macam bese, aku akan gunakan bekas yang bukan untuk letak kek.. ikut sedap aku jelah kan... ngeh...ngeh...ngeh...

warna kek gula hangus aku yang tak hangus pun... cantik tak????

bese tak dgn budak comel tu???? tak sabar tu dgn senyum lagik.

sekali lagi dgn ikut suka aku, potong kek pakai pisau kiwi... erm nampaknya aku kene beli pisau potong kek gamaknya... budak comel tu bila aku suh berdiri utk potong kek bedaytuyu tu dia nak cangkung pulak.. daj tak comel... kehkehkeh.. 

tak bape nak jadi lorong2 gelap kek aku tu disebabkan kukus sekejap sgt... 

alamak apa dah jadi ni??? aku tinggalkan kek kat depan sementara aku masak jap kat dapur, tuptup bila aku keluar tgk keadaan kek dah jadi cenggini. Si budak comel lebih excited memotong kek, abis punah ranah kek aku jadinya... so terusla aku potong2 masuk dalam bekas, lau tidak kang semut datang pulak... 

nota kaki : semua yang aku tulis bukan main2 nak tulis tau, lau dah fakta tetap fakta la gamaknya.. bukan nak perli atau mengusik...
~sekian~

2 comments:

misya said...

sedap tu,nak try la,anak2 sya suka makan kek

akiratoriza said...

try la buat.. sedap jugak biarpun kek ni dikukus.