Insan-Insan Istimewa

Wednesday, September 28, 2011

Beskal baru saya... TQ Ayah n Bonda...

AsSalam korang-korang...
akhirnya abis jugak sesi n3 raya aku untuk taun nih... kebetulan jugak arini pun last day Bulan Syawal so bila lagi nak bayar cuti posa ari tu... erm Insyaallah pelan-pelan kayuh kang t abis jugak... planning nak stat bayar posa bulan 10 nanti sebab waktu Maghrib awal so kengkawan jom join sekali...

eh melalut ckit lak.. patah balik ke niat asal n3 ni k.. atas tu lah basikal baru anak kesayangan hamba... bukan kehendak anak sangat pun tapi nya si ayah yang beria sungguh nak belikan anak beskal baru... alasan sebab beskal yang dah ada tu dah lama sangat (padahal baru nak masuk 2 tahun kot) + rantai beskal tu asyik terbukak jek (si ayah kemalasan asyik nak kene betulkan)... 

at 1st si anak tak bape nak beskal siap cakap lagi 'Adam taknak beskal besar, kang Adam jatuh camner??'.. aku yang mendengarnya gelak sakan.. dlm hati ckp yelah belum pandai nak mintak bende yang besar2 lagi blh lah Adam ckp mcm tu, t bila dah tambah bijak mesti macam2 request kan... Alahai anak.... 

so niat ayah dapat ditunaikan jua.. sesampai kedai beskal, Adam nak beskal yang roda 3 punyer. beskal tok bebudak umur 1thn lebih punyer tu.. Adam pun dah ada beskal tu tapi dia tak tau kot, yelah dia kecik lagik time tu mana nak ingat kan... lagipun beskal tu aku dah bungkus dgn plastik itam simpan dalam bilik dan Adam memang tak tau dalam plastik itam tu ada beskal dia, lau dia tau mesti dia suh aku kuarkan... malas mak...... setelah berjaya dipujuk akhirnya amik gak beskal mcm kat gambar di atas nun... 

sampai uma, tak sempat beskal masuk uma dah dikayuh pusing keliling kat koridor uma.... nampak tak plastik pun tak dibuang lagik... kemain sonok kayuh beskal ke hulur ke hilir... aku ada sedikit risau jugak sebab Adam tak pandai lagi main brek beskal tu so aku selalu pesan suh jangan kayuh beskal laju-laju takut jatuh atau terbabas..

serius betul muka sebab dah taknak bonda amik gambar lagik... mood memang tak menentu kekadang lepas mandi pun suh aku amik gambar, time kene amik gambar taknak, bila time tak payah amik gambar nak amik plak... Alahai anak....

beskal dengan resminya masuk uma.. tapi sedikit kesian sebab Adam dah tak boleh kayuh beskal dalam uma macam dulu... beskal ni besar ckit dari yang lama so ruang tak mencukupi untuk Adam main pusing-pusing dalam uma tu almaklumlah uma tinggi kan.. 
takpe Adam t kalau cuaca petang elok kita g main kat taman yerk... pusing la sebanyak mana Adam nak pusing... Alahai anak....
!tata!

No comments: