Insan-Insan Istimewa

Tuesday, September 20, 2011

Open Opis Raya...

 Salam Syawal.....
Khamis minggu lepas punyer citer nih, opis aku ada wat makan-makan tok celebrate raya.. menu tok ari tu macam gambar kat bawah nih.. 

menu : lemang, ketupat, rendang ayam pencen, serunding, sayur masak lodeh, nasi beriyani kambing... dessert buah tembikai dan puding jeli... 
menu feveret aku sudah semestinya nasi beriyani kambing makan dengan acar buah, pergh memang meletop lah... tambah plak makan dgn puding jeli alamatnya kalau mak mertua lalu kat belakang memang tak pasan lah.. (memang tak pasan pun sebab mata dok kat depan bukan dok kat blakang kan)...hihihi..

 antara pompuan melayu terakhir kat opis aku.... konon-konon mood raya lah ni datang opis pun pakai baju raya...

 semangat kenegaraan yang tinggi, bergambar pun berlatar belakangkan bendera Negeri Johor... antara Oficer kat opis aku.. baru taun ni celebrate hari raya, taun2 sebelum memang takde sebab boss lama takde perasaan!!!!!.... huhuhuuuuu..





 disebabkan banyak makanan yang terlebih so sudah menjadi kewajipan kepada kami mak-mak orang ni untuk mentapau bawak lek uma.. maka malam hari nanti tak perlu bersusah payah mencari kayu api untuk dijadikan bara api memasak dinner kan.... kehkehkeh..

hasil yang dapat dijadikan sajian untuk orang-orang dirumah.... erm memang puashati dapat makan macam nih sekali-sekala... 

p/s: aku memang peminat tegar dgn daging kambing.. kalau dh nampak ada lauk daging kambing memang aku tak pandang dah lauk lain... lgpun daging kambing lebih sihat untuk badan dari daging lembu, betul tak???

6 comments:

misya said...

wajah-wajah yang ceria

Liza Razak said...

saya pon peminat daging kambing !!

ZanaNordin said...

keh keh keh
tergelak aku baca ko kata boss lama takde perasaan.......

bab bungkus membungkus tu biasa arr kan...jgn membazir gitewww

akiratoriza said...

misya;
memang ceria sentiasa kat opis nih... hihihiiiii

akiratoriza said...

Liza Razak;
daging kambing memang feveret sepanjang zaman lah...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

wahhhhhhhhh meriahnye makan-makan...