Insan-Insan Istimewa

Tuesday, September 13, 2011

Perjalanan Hari Raya Ketiga...

Salam Syawal korang...
aku harap korang2 jangan boring plak bc n3 raya aku ni yang tak abis2 lagik nih.. alah bukan selalu pun kan setaun sekali jek ada n3 mcm nih... so layan je k!!

untuk hari raya ketiga plak... kami sefamily jengjalan beraya ke uma sanak saudara plak... tak jauh mana pun dalam Negeri Johor jugak.. kuar uma kol 10.30 pagi then terus ke Felda Taib Andak beraya ke uma nenek sedara sebelah abah... kitorang panggil nenek sedara abah tu 'embah bibik' dan sememang setiap taun kami akan datang beraya uma dia sementara dia masih hidup kan... sampai dalam kol 12 lebih gitu then terus dijamu dgn makanan tengahari kiranya kami ni langkah kanan lah.. erm perut memang dah berkeroncong terus duduk bersila makan...

abis makan jek terus ke bahagian living hall unutk makan kuih raya plak... aksi Adam yg semakin paham untuk berposing.. cantik kan????

 Adam lagik.. sebenarnya Ucu Adam nak aku snap gambar dia tpnya Adam plak yang menyibuk nak enterframe lagik dgn aksi ngengada... hihihi..

 yang ni pun sama gak.. aku nk snap gambar Uteh Adam tp tetap dia nak enterframe dgn aksi kenyit mata lak... bajet encem la tu.. hihihihi...

kuar dari taib andak kami terus ke kampung halaman tmpt aku dilahirkan di Kampung Gunung Pulai beraya ke uma makcik n pakcik aku belah mak n abah.. dapat jugak beraya dlm 4 buah uma petang tu,, tpi gambar nan ado sebab aku malas nak kuarkan kamera... lepas tu ke uma atok sedara belah abah lagik di Kampung Melayu Raya plak..

 Hubby dok melayan hero kesayangan dia makan kuih raya.. raya taun ni Adam minta betul makan muruku.. lau jln beraya memang kuih tu jek yang dia makan.. erm ni jelah satu-satunya gambar Hubby utk raya taun ni.. gambar kami bertiga memang takde... sedih (:...

yang tudung kelabu tu embah aku aka mak kepada abah aku..

 asyik muka dia jelah...

 kanak-kanak ribena yang jakun bila jumpa uma yang ada tangga... asyiklah turun naik beberapa kali...

 kakak ani dlm tema yg sama dgn adam.. memang tak berjanji bila jumpa eh baju sama merah la plak...


 mak jarah dok bergosip... kehkehkeh..

 mak aku sedang kusyuk berborak dgn isteri kepada atok sedara aku..

abah aku plak syok berborak dgn pakcik dia... atok sedara aku ni dah tak bape sihat, yelah dah kira warga emas kan so memang mcm nih lah..

dari uma atok sedara ni kami patah balik ke kg aku then ke uma nenek aku belah mak plak.. malam hari plak kami beraya ke uma pakcik/makcik belah mak aku.. tpnya aku tak dapat join sebab hero kesayangan malaya telah berjaya melayari mimpi2 indah.. tu lah siang hari begitu aktif menghabiskan bateri so bila malam jek kol 8.30 dah terlentok tido so Hubby decide kami balik uma kami sendiri sebab soknya Hubby keje..
~sekian~

1 comment:

Maya Mayana said...

hebat tu gosipnya..setahun kumpul...keh..keh...aku cerita raya dah gulung habis satu hari walaupun beraya hampir 20 buah rumah...malas nk update blog :-)